Sunday, March 20, 2011

Ben Ashaari : Thanx Mom ! (^_^)

Ben Ashaari : Thanx Mom ! (^_^)

1. Letakkan banner kat bawah ni =)



Sile klik banner untuk join =)

Seriesly malam ni xtau nak taip ape. Nak cite panas, xde idea. Nak cite serius, macam malas. Nak cite hepi, xtau nak cite ape. So nasib baik, brader ben telah wat 1 segmen malam ni. Frust gile x dapat join segmen semalam.. T_T Jadi pendek cite, segmen ni saye join!! ^_^

2. Ceritakan satu kenangan yang paling tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda.. tak kira manis, sedih, pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan.. mesti lebih dari 100 patah perkataan..

Pengalaman ye.. bile pikir2 balik, start dari form 1, aku dah kne hantar masuk asrama. So, memang sepanjang tempoh tu macam xde sangat kenangan untuk dikongsikan. Maka, terpakse aku flashback lik time aku mule2 tadika dulu. Pengalaman yang menyebabkan aku agak fobia terhadap 1 bahan makanan. Leh kire pengalaman pahit tapi manis kot. Salah satu rahsie aku simpan dari kawan2 sekolah. Nak tau sile terus bace =) <-- taktik suruh bace entri..

Mase tu aku umur baru 5 tahun. Tapi bese r kan, umur 5 tahun sah2 dah kne masuk tadika. So, mak aku pun anta r aku g tadika dekat2 ngan balai polis tu. X silap aku tadika kemas or something like that. Alaa, yang baju merah kotak2 tu r. Tapi sebab aku time tu agak genius =P + cepat bosan + malas, aku pun cari r macam2 alasan untuk elak dari g tadika tu. Mase tu umur 5 tahun so mak aku faham. So mase umur 5 tahun, aku memang x skola lagi (korang ade? ^^)

Masuk 6 tahun, sebab dah terbese x g tadika time 5 tahun sifat malas pun datang mase umur 6 tahun gak. Macam2 alasan bagi: demam r, sakit perut r, pening r. Sebenarnye malas nak bangun pagi. Lame2 mak aku pun jadi fed up ngan aku nye attitude tu so macam2 care die wat macam kurung dalam bilik air, rotan pun ade, x bagi makan tapi sume tu xde sikit pun aku heran. Bagi aku bende2 tu normal. + aku tau cane pun nanti dapat gak makan. Name pun mak kan?

Tapi akhirnye pade 1 ari mak aku telah berjaye dapat care baru ngan menggunekan satu bahan dalam botol berwarne merah yang korang ske makan tapi aku x ske langsung! Ape kah itu? Sebotol sos! Cane mak aku wat memang rahsie r. Member2 aku zaman sekolah pun still cari2 g cite aku ngan sebotol sos tu. Macam2 teori dorang kuarkan. Tapi sume nye x tepat. Ade siap nak bagi 10 ringgit lagi kalau aku cite kat dorang. Tapi sori, memang xkan cite sampai bile2.

Sebabnye?? Segan nak cite.. T_T Ape yang jadi pastu? Mase aku kecik2 dulu, aku jadi sangat takut ngan sebotol sos tu. Korang bayangkan r, time gaduh rebut2 tv ngan kakak aku die letak je botol sos tu tepi tv terus aku x sentuh dah. Gile x gile fobia aku time tu kan? Tapi ironi nye, sebab sebotol sos tu gak r aku jadi aku yang sekarang ni. So kat mak aku, time kasih banyak2 sebab kalau mak x wat cantu, anak mak ni mungkin xkan jadi engineer macam sekarang =)

3. Antara ibu dan ayah, siapakah yang anda lebih kan?

Rasenye xde lebihkan sape2 pun. Buktinye, 1st gaji ari tu pun bagi kat dorang same rate. + lak jase ibu dan ayah ni x same tapi serupe kan? =)

4. Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua?

Of coz x! X mungkin sebab banyak sangat jase ibu dan ayah kat aku sejak aku kecik sampai sekarang. Memang xkan terbalas pun sampai bile2. Sekarang aku dah keje so turn aku lak r untuk jage dorang kan..

5. Pendapat anda mengenai anak nak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka..

Pasal ni, bese nye tengok dalam drama kat tv je so x pernah nampak secare realiti. Adik2 belah mak ngan ayah pun x tunjuk sangat hal2 macam ni cume pendapat aku, ikutkan x patut r nak men rebut2 ni, x cukup lagi ke harte sendiri? Bukan leh bawak mati pun..

47 comments:

yampe =) said...

smpi skrg fobia dgn sos ke?

Anonymous said...

Salam..erm..asl blogger lelaki kbnykkn engineer eh ? engineer nie free ke ? hu2

rj Etika said...

hahahahahahaha!!! takut sos. gile klaka. *gelak sambil joget-joget.

Amalia Izzati said...

wah wah. gara gara sos dan mak awk gitu. hihi. mcm sweet lah pulak :)

mommylavender said...

lorhhhhh~ takut sos ker...tak sangka mommy kr kelakaw kan kan anak2 mommy~hee. jadi makan kepsi sah la tak makan dgn sos ek?

whitecappuccino said...

wah! hebat penangan botol sos

Unknown said...

Wah, ada can jadik anak mithali. Semoga saudara bahagia bersama keluarga tercinta.

amny said...

apsal fobia sangat???

ce cite ce cite....(nak tw sngt)

aku banking 2334.32 juta sok...

kih3..

Yuslia Suhana said...

Aku rasa mcm penah dgr je yg ko tak mkn sos dr bdk2 ni.. Eh bukan kot.. Cerita org lain kot :p lupa

PinKy MoMMa said...

ahahaha napekah? ce cite ce cite?

psst dik..ga cool wif sunglass tu dh abis la =)
nnt nxt time ada lg yg akan akak wat..leh join lg ;)

Cik Rimau said...

hurmm.. ape kne dgn botol sos tu.. musykil nie.. lau mcm tu kan, kalau g makan kfc, kr makan ayam tanpa sos la ye.. xsedap la gitu.. haha.. uissh.. engineer ke pakcik kr ni.. cayala.. psl soalan no. 5 tu, cik rimau penah jpe di alam realiti ni.. :-)

walinong sari said...

saya pulak fobia ngan timun.. sampai sekarang tak mkn timun.. de kaitan ngan mak jugak,smpai adk beradik panggil saya cucumber :(

err, ok..kr tak tnya pun..ahahaha

tricksrex said...

aku kecik kecik dulu tanak g skolah senang je,tenyeh mata sampai merah.pastu cakap la kat mak sakit mata,tros bleh rilek dirumah

kr,sume jenis sos ke?

Unknown said...

xpuas hati ni..ape kisah botol sos tu? nape phobia. camne mak kr settle kan?

pasni wat 1 post pasal tu tau. haha

shereena said...

nak tau crite sos 2 jgk.klu bgtau,sy blanja teddy 1.hahaha^^

solomolo said...

citelah sampai abes pasal botol sos tue...


bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

MyraAyreen ^^ said...

fobia ngn sos ke bebeh ? seram T.T

Anonymous said...

terlepas tuk segmen ni..hukhuk

Puan Kutu said...

wakakaka fobia sos?gelak guling2..tp sbb sebotol sos kr jadik org.Setuju juga kenyataan kr,jasa mak n ayah tak sama tapi serupa..:)

♥ Amy Amir ♥ said...

hahaha..sos sedap uke.. :)

Unknown said...

apa yg ibu bapa kita buat untuk besarkan kita tu memang xterbalas.. besr sangat jasa mereka tu.. huhu.apa yg penting doa kita tu..

cikdil said...

sentiasela berdoa tuk ibu bapa kita..
Dil sayang mama dan abah..meleleh air mata time tap entry ni..sampaikan kwn tanya, awat nanges?? T_T

puteri ain said...

aik..kenapa?? story story..

baca cite pasal mak..i miss my mom..:(

fiezah91 said...

haha..dulu ko pemalas nak g sklh rupanya weh.hahaha..

pstt..sampai sekarang ni ke ko fobia dgn sos? o.O

Wafiy Suzly said...

oke cek nilai sejuta dah sampai depan umah kau,tolong citer sal botol sos tu skang.

Muslimah Optimis said...

hahahahah.. maaf bro MO tergelak pulak..hehehe.. sebabnya Mo rasa MO tau apa yang mak bro buat dengan sos tu sebabnya taktik2 mak-mak budak buat kat anak2 diorang ni MO tau jugak sikit2..hehehe.. ada beberapa kes budak lelaki fobia disebabkan sesuatu benda tu.. sama macam kamu.. hehehe..

apa pun tahniah sebab menjadi anak yang baik untuk ibu dan ayah kamu...

terima kasih jengok ke Laman Muslimah Optimis dan tinggalkan komen..

folo u bro..
tq

qasehraihan said...

sos???fobia lagi x??hoho
macam2 ek?

rajin awak join segmen ben..saya xpernah pun..haha

Rafi Nilhan said...

botol sos?

http://kchhitam.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

mas saari said...

salam singgah!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

MiszCoMoT said...

comot nak bagi sos besaq ar kat KR!!hahaha
betul!ibu bapa sama penting..=)..jangan sekali terfikir nak hantar pegi umah org tua...takmola camtu...takmo....

Proud Mommy said...

kena penangan botol sos la ni jadi engineer...

kena thanks byk2 dgn mak..:)

sahromnasrudin said...

takut SOS...( save our souls heheheheheh)

fRaMe+LenSeS said...

Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

Schubert Serenade said...

Sorry kalau saya LAME!! but who is Ben Ashaari?? lps view hi blog, okay fine..Dia mmg Famous and Awesome ok!!tapi dia siapa ebenarnya??artis??celebrity??xkenal...tapi pernah dgn pasal his name before!!:D

dwatyKNY said...

rugi wei... tak makan sos... hehehe,

Prince said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

Bunga said...

rugi2..hahahha..

betul dua dua banyak jasa jadi dua2 kena duit pom kena sama..heheh..tapi bunga bg mak lebih..bukan sbb syg mak lebih dari abah tapi duit lebih tu tuk beli barang dapur..heheh..

mrs kayrul said...

nie confirm mak ko letak cicak dlam tue...tue yg ko pobia tue..hhahahhaha

cikcleopatra said...

wakakaka..kr penakot ngn botol sos..adei la i..klaka la ko ni kr..aiyoyo..

aizamia3 said...

ibu tentu nakkan yang terbaik buat anak, dulu bila selalu kena marah tak penah nak fikir kesan jangka panjang... dulu ibu suka bercakap secara tersirat berbanding tersurat...

rasa bangga bila ibu dan ayah membesarkan kita hingga kita berjaya menjadi somebody...

psstt: tak sempat pun join contest ni, jenguk2 blog dari segmen abg ben...

niesz said...

tanpa mak, sunyilah hidup ni, tak dpt nk byangkan hidup tnpa mak.. :(

Hanis MY said...

wahhh entri yg comel... sure en ben pilih ni

terimakasih atas doa dan semangat untuk kami... sorry lambat baru ada masa tuk bw...

mizzapple said...

kenangan ms kecik2 mmg best klo igt blik.








miss my mom!

tomatokering said...

yeahh ! sayang mama jugak !! :D

Raden said...

aaa..aku 5 thun da merase rotan. manje la kau

kindergartenlibrary said...

Haha ..entri smart ! :D

Betul2 ..KAY ARE manja ..
=)

Orkid Edyliyne said...

itulah.... siapa suruh malas lagi.... kan dah...
botol sos tu sikit punya comel pun dah fobia...
alahai...
hehe...
kesian kamu...
(n_n)
oh pasal soalan yang last tu, OE pun tak berapa nak faham kenapa diorang buat macam tu...
alahai...

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates