Monday, July 23, 2012

Blood C..


Blood c.. Salam. Seperti yang aku bagitau dalam entri sebelum ni, aku nak cite pasal sorang cosmate aku dulu. So, kaitan cosmate ngan tajuk entri? Nanti aku cite kan lebih detail kejap je lagi. Sebenarnye ade sorang lagi cosmate aku yang gak owner kepada blog suratan kebetolan telah kuar kan entri ngan cite yang same. Nak bace leh klik --> SINI. Tapi die ngan care die, aku ngan care aku so berlainan kat situ. Lagi pun maybe readers die bukan reader aku dan vice versa. So, aku decide nak cite gak.

Zaman universiti merupakan zaman untuk kita kenal lebih ramai kawan. Mungkin tak sume yang kite kenal pun leh jadi member lepak, member makan or member shoping. Tapi sekurang kurang nye orang2 yang kita jumpe sepanjang blaja tu leh kita panggil kenalan. Maksud nye, walau pun tak rapat mane.. tapi still bile jumpe leh sembang2, leh cakap2 walau pun bukan ari2. So, individu yang aku nak cite kan ari ni bukan member rapat aku, just sorang kenalan tapi bagi aku sorang kenalan yang cukup baik.

Blaja dalam bidang mekanikal menyebabkan kebanyakan kenalan aku memang laki je r. Perempuan satu cos dengan aku leh dikire ngan jari. Tapi kitorang still enjoy satu same lain dalam cos tu. Kenalan aku yang sorang ni memang bagi aku sorang yang happy go lucky dan ramah betul. Memang die yang mula2 tegur aku ngan yang lain. Die ni gak ade sikit blur2 dalam diri yang wat kitorang budak2 satu cos leh terhibur ngan gelagat die. Tambah2 bile time presentation ade je r stand up comedy yang die wat.

Tapi sebab aku tak rapat pun ngan kenalan aku tu, so pas masing2 habis blaja takde r contact sangat. Tapi kalau takdir tu jumpe gak. Tak silap aku dalam tahun lepas aku terjumpe ngan kenalan aku tu. Time tu aku ade interview kat satu company dan bile aku dah setel interview tibe2 aku nampak die pun ade kat tempat menunggu. Kate nye die lewat sampai. Same je kenalan aku ni dari dulu sampai sekarang. Tak pernah nye awal. Dah memang habit die kot suka datang lambat2 ni kan. Takpe, ikut suke je r ye.

Aku rase tu last time aku jumpe die.. tak silap aku r. Tak lame pastu die selamat mendirikan umah tangga (alhamdulillah) tapi sori bro, aku tak dapat nak pergi kenduri ko time tu. T__T Baru2 ni.. satu emel notification yang aku dapat wat aku rase macam ade something wrong je. Tambah2 ngan tajuk yang digunakan untuk notification tu. Memang ade yang tak kena ni. Terus aku online aku nye fb sebab curious nak tau pasal notification tu. Ternyata memang something wrong aku tu tepat sekali.

Sorang lagi kenalan aku telah wat satu event dalam fb dan invite aku. Event tu bukan r event kenduri kawin, doa selamat or seumpama dengan nye. Tapi dalam event tu mencitekan tentang kenalan yang aku cite kat atas tadi di sah kan menghidap kanser darah. Dari ape yang aku bace, kes kenalan aku ni agak special di mana satu dalam sejuta. Memang aku shock bile bace event yang di buat tu. Terkejut betul aku. Kepada readers yang nak bace detail mengenai event yang di buat tu leh klik kat bawah ni:


Leh klik kat gambar yang kat atas ni untuk lebih detail =)

Tujuan aku wat entri ni sebenarnye bertujuan untuk memberitahu readers aku tentang kenalan aku yang sakit ni. Mungkin korang leh same2 bantu atau paling tidak pun same2 berdoa agar kenalan aku ni dapat sembuh. Tambah lak kenalan aku ni bukan anak sorang artis, anak dato or anak orang2 terkenal yang mana bile sakit je sume media sibuk nak kuar berita pasal dorang. Kenalan aku ni cume sorang yang bese so mungkin ni cara yang aku mampu pikirkan untuk cite pasal die kepada umum terutama readers aku.

So, sebelum aku tamat kan entri aku ni.. sekali lagi aku mohon agar korang yang membace dapat berdoa same2 agar disembuhkan penyakit kenalan aku tu. Tambah2 di bulan keberkatan ni kan. Kepada yang nak tau lebih detail mengenai kondisi kenalan aku or maybe nak bagi sikit sumbangan, leh r klik kat link kat atas tu. Aku tak ziarah lagi kenalan aku tu tapi insyaallah jika ada kelapangan dan di izinkan, minggu ni aku akan pergi tengok2 die. Lastly, kepada yang membace entri yang aku anggap penting ni, yang klik time kasih banyak2. =)

Note: Link ke event akan aku kekal kan kat side bar belah kanan =)

22 comments:

aizamia3 said...

link ni akak takleh bukak kat off.. kalau nak tengok baca kena kat umah..
tapi apapun.. moga dia kuat dan tabah dalam mengharungi dugaan itu..

psstt: memang dia suruh wat keje dari hadap blog.. ;)

Anonymous said...

moga kawan tu bertabah ye dan doakan yg terbaik utk beliau !

Nurul Husna Mohd Hassan said...

moga kenalan tu kuat n tabah terima keadaan tu..

saljihitam said...

satu dalam sejuta, sebab tu Tuhan pilih dia, dalam situasi ni kita semua istimewa tapi dia yang paling istimewa.

moga Tuhan permudahkan urusan dia.

wafiy suzly said...

sakit tu penghapus dosa, insyaAllah..

cinta siswi said...

sedih.. semoga kwn tue cpt sembuh... :)

Unknown said...

Semoga teman Kay cepat sembuh. Sama2 la kita doakan di bln Ramadhan ni ^^

HeNRieTTa JoSe said...

Moga dia cepat sembuh....

Shila said...

aku baru nk tanya napa blood c dgn dia..

igt type blood dia c..

gagal jugak aku dlm bio ni..


weyh..moga dia dikuatkan smgt..!

Gdsbnga said...

mohon kawan kau tu cepat sembuh !

Unknown said...

semoga Allah berikan kesihatan kepada kita semua dn ksmbuhan kpada yg skit.. smua ada hkmahnya.. x nmpk lh link.. kna bukak guna laptop lh.. mlm nnti lyla bukak lptop..

Cendol said...

kesiannye..jrg dngr pasal kanser darah..moga dia cepat sembuh..Cendol tak buleh nak kasi sumbangan,x de duit,tak khoje lagi,saya budak baru belajar

missha said...

semoga beliau cepat sembuh :)
Semoga dia tabah ^^

Insya Allah..sama-sama doakan apa yang terbaik dan dipermudahkan segalanya.

hm..memang penyakit ni jarang sangat nak jumpa.

dear anies said...

semoga kwn tu kembali sembuh seperti sedia kala

vendoline said...

sempoi la kawan ko.dr dulu mmg dtg lambat yer.hehehe
best kan jumpe kawan lama
aku pon ade jumpe kawan sek rendah...dah 10 tahun tak jumpe woo

fardhila fawwazy blogspot said...

Allah..ksiannye dia..huhu

Liyana Izzati said...

satu dalam sejuta? ya Allah kesiannya. Semoga sahabat kau cepat sihat dan dapat jalani hidup dia dengan biasa. Amin.

Unknown said...

yaALLAH... syafakallah untuk sahabat itu..

Kira Sakura said...

Syafakallah untuk dia.. semoga die tabah dan sabar.. semoga dipermudahkanNya Amin

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

satu dalam sejuta?? sumpah kesian..

hope dia tabah dan kuat mengharungi dugaan...

Unknown said...

sama2 kita doakan semoga kenalan kr tabah hadapi dugaan..tp baca ..kesan dr kemo..sampai muntah2 darah..aduhai..semoga semangatnya kuat menentang sakit yg di hidapi...

Liyaa Mf said...

Aku tak pernah dengar lg psl penyakit kanser darah ni. Darah pun de kanser ek? Sedih aku baca. Muda2 lagi dah kena penyakit kritikal. Bukan r maksudnya kalau tua tak kesian. Tp kalau muda ni, salunya zaman kita aktif2 lg carik rezeki. So, bila dea sakit camtu, aku fikir camne wife dea nak harungi kan? If da ade anak, lagi r. Kesian seh.

Hopefully kenalan kau tu tabah & cepat sembuh.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates