Tuesday, July 31, 2012

Olympic And A Game Cards..


Olympic and a game cards.. Salam.. aku bagitau dulu entri ni agak series so harap sudi r membace. Aku sebenarnye berpikir beberapa kali sebelum decide untuk update pasal ni sebab takut tersalah faham or ape2 yang related dengan nye. Tambah lak kebenaran tentang bende2 luar kotak fikiran ni wallahualam. Tapi, aku rase perlu untuk aku share bende ni sebagai satu knowledge bersama. Take it as 50/50 maybe? And just hope kepercayaan aku yang 50% tu betul hendaknye,

Seperti yang sume maklum, sukan olimpik 2012 telah membuka tirainye sejak.. ntah r aku pun tak tau tarikh exact opening die tapi rase nye dalam minggu lepas kot. Bukan tak minat sukan ke ape, selalu gak dulu bersenam ke main badminton ke.. cume aku memang not so into dengan acara2 sukan yang berprestij ni. So jangan tanye bape banyak negara join, berapa acara dipertandingkan, berapa lame sukan olimpik ni diadakan sebab aku memang tak tau langsung jawapan die.

Kita pergi lak kat game card. Game card ni aku rase bese nye budak laki yang banyak main. Bile diperkenalkan game card aku tak tau tapi memang aku pun salah seorang peminat game card ni. Antara game card yang pernah aku main pokemon ngan yu gi oh je. Tapi aku bukan nak cite pasal game card yang tu pun. Aku nak share ngan korang satu game card yang pernah dihasilkan oleh someone bername steve jackson pada tahun 1995 ngan title illuminati game cards.

Umum dah tau ape itu illuminati kan so tak perlu rase nye aku nak describe panjang lebar. Sape yang masih tak tau leh r google ye. Game card yang di buat oleh steve jackson ni ade satu goal yang sangat penting iaitu menguasai dunia. Tengok r cite hero mane pun kamen rider ke, superman ke penjahat die mesti nak takluk dunia gak kan? So, for sure r ramai teruja nak main game yang ade goal camni. Game cara nak kuasai dunia, mau nye tak excited budak2.

Aku mula notice pasal game card ni tak silap dalam tahun lepas. Ape yang menarik minat aku ialah event2 yang ade dalam certain2 card tu. Aku pun tak pasti memang steve jackson ni genius dalam menghasilkan game card, atau die memang dah tau atau just kebetulan je. Tapi kalau nak kata kebetulan, aku tertarik ngan pendapat sorang kenalan blogger yang cakap.. coincidence never exist! Nak bace leh klik --> SINI So, steve jackson ni memang dah tau ke? Jom tengok certain cards.


Card terrorist nuke.. itu bukan ke..

Ignore je description yang ade kat bawah card tu. Aku nak tanye something, ape yang korang boleh simpulkan dekat card yang aku letak kat atas tu? Any event yang terlintas kat minda korang? Aku yakin korang akan pikir same thing macam yang aku fikir. Peristiwa berdarah yang terjadi pada tanggal 11 september 2001. Serangan kapal terbang ke atas world trade center (WTC) yang mengakibatkan Islam di cop sebagai pengganas. Tapi, cane leh ade card yang tunjuk event tu?


Pentagon.. hmm yang ni pun look familiar

Once again ignore je description dalam card cume fokus gambar dalam card je. Tak perlu nak pertikaikan lagi, just dengan title pun sume leh tau itu pentagon.. satu lagi bangunan yang turut musnah dalam peristiwa 11 september tahun 2001 tu. So, bende ni wat aku surprise. Oi steve jackson, ko memang dah tau bende ni akan terjadi atau pun ko dah diberitahu bende ni akan terjadi? Sekarang, sekeping lagi card yang kini mula di bincangkan ramai sejak olimpik 2012 start.


Combined disasters.. relation ngan olimpik?

Teori awal mengaitkan gambar dalam kad dengan peristiwa tsunami di negara jepun. Teori ni dikuatkan lagi ngan gambar jam yang tumbang cukup identical dengan menara jam wako yang terletak di ginza tokyo. Namun begitu terdapat certain berpendapat card ni ade kaitan ngan olimpik. Tambah lak dengan warna di pakai manusia dalam gambar tu, same ngan warna logo sukan olimpik. Nampak jelas kan kat situ ade merah, biru, hijau, kuning, hitam dan putih. Interesting isnt it?

Kalau nak ikutkan, banyak lagi card yang dapat di relatekan ngan event2 yang dah terjadi kat dunia ni seperti epidemic - selsema burung, center for desease control - penubuhan cdc, oil spill - tumpahan minyak di teluk mexico, nuclear accident - bencana nuklear fukushima dan banyak lagi. Cuma takde r aku letak sume kat sini. Tapi yang nak tau detail pasal card2 lain leh download kat --> SINI dan compare sendiri. (card oil spill ngan tumpahan minyak teluk mexico paling identical)

Kesimpulan, aku bukan menaip entri ni untuk suruh korang percaya entri ni 100%. Tambah bile related ngan future ni, memang wallahualam sebenarnye. Tapi cukup r sekadar kite jadikan renungan bersama. Tambah lak kite sememang nye dah sedar memang ade yang sedang plan sesuatu kat dunia ni kan? Tak perlu nak cite kan panjang lebar sebab aku yakin sume tau sape yang aku maksudkan tu kan? Ape pun, aku tutup entri aku yang ni ngan satu persoalan untuk difikirkan bersama

Its just a game cards.. or big plan that is disguised in the form of cards?

20 comments:

fardhila fawwazy blogspot said...

ahah la..lbih kurg sama..tp xth nk ckp pe..tgh fkir..huhu..wallahu'alam:)

Unknown said...

Takkanla kebetulan. Kau buat aku terfikir.

Kalo die tahu sume ni, knp die buat kad untuk kantoikan diri? Adekah dia ahli njum y tahu hal y bkal berlaku akn dtg?

Make me wonder hurmm

missha said...

hmm..no komen.

tak tahu nk kata apa.

tapi memng banyak dah benda2 yang "kebetulan" macam ni.

tak mustahil yang kebetulan itu disengajakan, tapi tak musatahil jugak kalau tu betul2 kebetulan.

dear anies said...

sy dgr je sblm ni tp tak tahu apa2 psl game kad ni

wafiy suzly said...

aku tak ase benda ni kebetulan, sbb steve tu mungkin salah sorang orang yang bpegang pada iluminati. iluminati ni senanye cuba nak kawal dunia mcm ni lah. bila org percaya game card ni misalnye merujuk pada future, set2 iluminati ni dah berjaya takluk minda kita dengan membuktikan kekuasaan diorang kat muka bumi ni.yang mcm olimpik tu, mgkin meeka yang percaya akan kekuatan iluminati @ orang dalam iluminati cuba buat benda tu exactly the same mcm 'future' yang diorang reka. lagipun, olimpik dicipta mase zaman bila? zaman greek ke hape tah dulu kan.. so, takde relation pun dengan kite, tapi gatai2 nak masuk jugak olimpik konon berprestij. lgipun olimpik ni menyambut something bout their religion, langsung takde kaitan ngan kite gak. ape2 pon, dgr citer tahun 2012 akan jadi something yng besau, aku tak sabar nak tunggu, haha

aku HaniAsyira said...

hmmm.. buat aku terfikir lama nak komen apa.. kadang2 apa yg jadi dalam dunia ni diluar jangkaan.. yang ramal2 tuh maybe ada sesuatu disebaliknya.. who knows..

Kira Sakura said...

aku tatau nak komen... tapi klu tgk dari another side.. dari sini jugak Allah nak uji kita umat akhir zaman nie percayakan Dia Yang Maha Mengetahui atau percaya pada idea kafir laknatullah nie..

yg pasti org yahudi mmg tak kan pernah berhenti fikir nak musnahkan akidah umat Nabi Muhammad.. moga kita semua dilindungi Amin

HeNRieTTa JoSe said...

Game tu cam errr.....hehehe.....bln puasa nie...mls plak nk layan sukan...tgk brita jew la...

Unknown said...

erk...

Gdsbnga said...

hmmm atau mungkin , mmg steve jackson tu dah rancang dari awal . klupun dia dah mati , dia still ade pengikut yg boleh laksanakan misi - misi dia . kan ?

Unknown said...

Baru tau psl kewujudan kad camni.. ada pulak >.< tak baca habis2an lagi psl kad2 ni, so nak google dulu byk2 pastu bru try buat relation dan rumusan sikit2.. =P

mirmashi94 said...

entri nie serius, serius. sampai aku yang budak-budak ni tak tahu nak komen apa. muahahaha ;D. tapi memang dah banyak pun post kat fb kaitkan olimpik ngan illuminati bla bla bla. buat olimpik masa bulan puasa pun satu hal -.-.

Liyaa Mf said...

Err aku taktau nak komen apa pasal benda ni. Malah aku takut nak komen. Aku cuma amek sbg pengetahuan dan renungan sendiri je kut. Btw, aku cuma leh doa umat Islam sentiasa dilindungi drpd sebarang hasutan yg nak memesongkan akidah kita or yg related dengannya.

Papepun, ingat je r rukun iman. Insyaallah iman kita dilindungi. Amin.

Unknown said...

game kad yg chii tau n slalu main...uno je..yg pasal2 ni..x pernah jumpa lg.

nak percaya sgt pun..nnt takut jatuh syirik plak..mungkin juga ia sekadar kebetulan..

vendoline said...

tengok ni teringat dokumentari THE ARRIVAL.ehhe pembongkaran semuanya

❤Mrs. Myra❤ said...

memang agak 'heavy' entry ko yang nie..

macam mane datangnya kad2 nie ekk? =.='

Noor Fatin said...

xberapa pandai sangat bab2 ni.. complicated jugak eh.. huhu

adan said...

bro panjang benor entri bro ni.. gambar last tu aku tatao sgt cane nak komen camna.. dan lagi satu aku taktau camna nak main gamecard ni..

tapi apa yg aku tau kejadian berdarah gambar pertama dan gambar kedua tu dilakukan oleh orang america sendiri kononnya dilakukan dengan strategik sekali oleh illuminati freemason.. terserah nak percaya atau tak..

Dah baca buku art of deception? Penipuan terhebat dunia..
bku tu best bro..

komen aku ni ada kena mengena ke bro? hehehe taram jeeee...

Hansyirah Takezur said...

macam teringin je nak main kad tu. boleh tau rahsia dunia. hoho..

ntah la. pasal 9/11 bagai memang orang cakap dah dirancang. wallahu'alam...

Shila said...

psl game ni, penah bincang dgn kwn2 aku b4 puasa aritu..

pndapat suzly wafy, 1 antara yg kitorg terfikir.

psl kaler baju tu, aku rasa semua logo ape2 pn, tu warna basic dia.. tak ke..?

*nak jadi ape2 kt olimpik london..ade org aku syg kt sana.. kah3*

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates