Thursday, July 12, 2012

Cappuccino Bloglist..


Cappuccino bloglist.. Menurut kawan baik aku dalam dunia maya, ape lagi kalau bukan abang wiki.. cappuccino pas dah translate dalam malay bermaksud minuman kopi dari itali yang disediakan dengan espresso, susu panas dan kukus buih susu <-- yang ni ape ye? @.@ Tapi yang tu minuman cappuccino habis kalau letak bloglist pas word cappuccino tu jadi ape lak?

Bese nye tiap kali aku masuk ke blog2 lain, jenjalan dan aku tengok blogger update entri ngan tajuk "name blogger" bloglist, automatik entri tu merupakan entri samada blogger tersebut nak join bloglist blogger lain atau pun blogger tu invite blogger lain untuk join bloglist die. Kepada yang baru jumpe blog aku ari ni, blog ni memang tak akan wat invitation join bloglist. Tak minat.

Sebelum aku cite panjang sikit mengenai tajuk entri, kat sini aku nak ucapkan banyak2 time kasih kepada korang yang bukan je follow, bace, komen tapi gak letak blog aku dalam bloglist korang. Aku takde nak specify certain2 name sebab takut ade name yang tertinggal. Senang cite mane2 blogger yang wat camtu, memang korang r yang aku maksudkan so time kasih =)

Aku memang agak hepi dan terharu sebabnye without any segmen related ngan bloglist, aku still dapat wat certain2 blogger untuk simpan blog aku dalam bloglist dorang. Lebih special lagi, sebab dorang yang nak simpan blog aku, bukan aku yang pakse dorang simpan pun. Betul kan? Ke tak? Strategi ko letak blog aku.. aku letak blog ko tapi sebulan je pun aku tak guna rase nye.

Panjang sangat dah cite nye. Jom ke main point. Tujuan utama aku update entri ni sebab nak bagitau yang aku nak letak satu lagi bloglist dalam blog aku ni. Hal ini terjadi.. "thanks" to 2 main bloglist aku yang certain2 penduduk tak bape nak konsisten. Ade yang dah berbulan senyap -_- So, kepada penduduk bloglist baru aku, leh r ucap "thanks" kat 2 main bloglist aku tu.

Bile aku dah state penduduk, maksud nye memang aku dah ade list blog yang aku nak masukkan. Macam yang aku cite awal2 tadi, blog aku memang tak kan wat ape2 segmen untuk bloglist so pemilihan adalah di tangan aku sendiri. Cuma untuk bloglist yang baru ni aku decide untuk pilih blog berdasarkan pada satu kriteria yang aku tak pernah amek kire pun sebelum ni.

Kriteria tu bukan nye korang femes, korang banyak follower, korang retis or ape2 related to that. Bukan2. Except for wafiy suzly <-- special gile mamat ni ade exception =P blog2 yang lain merupakan blog yang aku baru tau kewujudan die tahun ni. Kire nye blog yang aku tau sejak tahun2 lelepas aku tak masukkan dalam bloglist ni. Ini sesuai ngan tema "bagi orang baru pulak" 

Atas sebab tu gak, kat sini aku nak mintak maaf kepada blogger yang aku tak masukkan dalam bloglist sebabnye untuk main bloglist, aku memang limit kan blog kepada 15 je. Sebabnye aku dah cite dah sebelum2 ni. So, diharapkan leh faham. Blog aku ni bese je. Takde efek pun. Paling penting, tak letak dalam bloglist.. blog korang aku still bace gak kan. So tu je. Salam =)

Note: kepada penduduk bloglist baru, sile jangan malas macam senior anda..  =P

23 comments:

Liyaa Mf said...

Dulu aku penah keje kat sebuah cafe. Cara buat cappucino mmg campurkan kopi, susu panas & susu yg dijadikan buih. Means, air susu tu kita wat jadi buih & tuangkan atas dea. Det's y kopi jenis cappucino ada buih atas dea & tiada pd kopi espresso or mocha <-- Utk case minum kat kedai je. Hehe

Aku pun nak say thanks pd kau letak aku dlm bloglist sekian lama gak dulu eventho skang aku cam dah agak malas2 blogging. Err ngah cari kerajinan semula.

& kau tak penah kecik ati kan aku tak letak kau dlm bloglist aku sbb aku sendiri tak wat bloglist tu dlm blog. Hehe. Ada niat nak buat sbnanye tp aku malas gila. Kau tolong watkan leh? Ahaha!

Hansyirah Takezur said...

ohh.. terharu den. hahaha.

well, thanks sbb masukkan aku dlm capuccino bloglist. kalau boleh belanja laa capuccino skali. baru masyukk.. :p

yela, mcm blogger.com ckp. bloglist nie adalah widget yg mana kita boleh follow up mana2 blog yg kita suka. so, rasanya tak payah la nak wat segmen sgt kan. sebulan. then tukar. mcm xfollow je.

tu pndpt aku la.

Nyue said...

first2 nyue nak senyum/sengeh2 dlu... :) btw, thanks kay_are krn masukkan blog nyue dlm cappuccino bloglist... hehe....

bg nyue, lbloglist nyue. nyue main masukk je...hahahah...

Shila said...

kita baru kenal kan kr..?

keh3..

aizamia3 said...

betul. terpulang pada tuan punya blog.. ;)
tak semestinya takde dalam senarai dia langsung tak jengah.. takkan itu pun nak cite ye dak..

Gdsbnga said...

eh eh blog gua ade :3

Liyana Izzati said...

yeay yeay! Blog aku ada. Hahaha. Thanks laa bro. Selama ni duk bertikam lidah tapi still lagi nak masukkan blog aku dalam bloglist kau. Nah choki choki! Haha.

Kira Sakura said...

thanks sudi masukkan link aku dlm bloglist ko... ishh apsal aku nak emosi tetiba tatau... huhuhuhu

aku HaniAsyira said...

aku pakai letak jer kat bloglist.. rasa2 cam ok.. heee~~

org kg kena letak lah kan lam bloglist.. wakaka..

missha said...

wafiy ade exception.?.tak aci...jeles2...haha :P..

btw. thanx en KR..:)

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

eh..kat vanilla tu ade laa... eh..pengsan 5 saat.. -.-

huhuk..tengs!

Payeh Kuced said...

sila cuba lagi...

نورعيم said...

bg sy kalau blog dlm bloglist tu blog yg sy suka baca. bkn sbb tuan blog tu lawa ke, follower ramai ke, tp sbb sy suka baca cara penulisan dorg :)

wafiy suzly said...

arr, name ku ade exception, yippee. haha. aku ade bloglist aritu, tapi aku off sementara sebab blog aku berat. maybe lepas aku cuci2 sket blog aku (entah bila) baru aku letak balik bloglist..

mekasih la yek sebab ko banyak komen entri aku walaupun merapu =='

dan jugak mekasih lagi sekali sebab letak aku dlm bloglist baru ko. heheh

long life KR. :D

Unknown said...

fuhh..nasib baik masih dlm blglist..eehehe..

wat masa ni chii xde bloglist..tp yg pasti..blog ni mmg antara blog fav..sebabnya? rahsia :p

adan said...

Bro rsnya dh sthun lebih kita knl dlm blog ni kan..

HeNRieTTa JoSe said...

dh msk dlm list cappucino....

Psss...unique lew name....siap ada coklat, latte....vanilla....sangat sukeeeee....

dear anies said...

sy nk dok kt latte bleh? hehehe

fardhila fawwazy blogspot said...

mcm2 ada ye,chocolate,cappucino,mocha...hihi...sy pun main ltak je bloglist:)

Noor Fatin said...

aku ada dalam bloglist ko. untung la :P :P

sori jarang datang sini, agak busy sikit nak bw! hik hik tapi aku tetap akan datang sini kalau aku free ;)

takecare ya!!

NIZAM said...

hai kay_are!

thanks :)

err..tea takde? hehe

Sayidah Nafisah Ruslan said...

coppucino cool blog sedap :)

ehe..

ada bloglist ni best jugak sebanrnya. saya suka blogwalking dekat bloglist saya.. saya ni lain sikit orang nye. bila orang tu letak blog saya dalam blog diorang, saya akan masukkan dalam bloglist saya juga.

selagi dia tak buang saya, selagi tu saya simpan dia dalam bloglist saya.. haha

Zubaidah said...

hahaha, jangan malas mcm senior??? terasa:P, gurau je.....

ko la blogger yg aku rasa sangat detail ble bercakap sal blogslit, aku rse ko sorg je yg cmtu, org len biasa buat contest tu n ni, ko gak yg relax je duk membebel sal bloglist kan???? ny way, gud job

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates