Friday, July 27, 2012

No Second


No second <-- salam. Aku letak tajuk entri dalam bm kat google translate dan ayat tu yang kuar. So, time je r ye. aku cek2 dan tengok komen aku dah ade 4812. (0.0) waah.. rajin betul readers aku drop komen ye. Entri lame2 tu pun korang komen. Time kasih. Tapi kontra nye pulak, blog aku ni tak bape nak mesra follower rase nye. 4 tahun pun tak cecah 4 angka lagi.. =_= <-- muke time je r. Tengok blog lain, sebulan jadi 1000.. ape rahsia nye? Tapi, tak kesah r tu ^^

Selingan aku cite semalam mendapat maklum balas yang banyak. So, dari ape yang aku bace.. memang cite tu belum kuar tv lagi r. Mungkin keadaan kat sane sangat bahaye. Memang betul ape yang bro adan tambah dalam komen, same macam ustaz tu cakap. Mereka lari ke bangladesh tapi ape yang jadi, orang bangladesh halau dorang balik. Apekah? So, kerajaan.. sile halau dorang dari negara ni sekarang! -_- <-- ni name nye balas dendam, so tak bagus sebenar nye.. err.. 

Sebarang update aku dapat akan aku share sesame ye. Ari ni, jumaat.. macam bese aku nak entri santai2 je dan aku nak share tentang satu novel yang aku baru habis bace pas 2 minggu berlalu, pada hal takde tebal sangat. -_- Aku decide nak cite pasal novel tu sebab minggu lepas mase aku cek2 channel aku tengok kat astro citra ade satu cite tajuk tiada yang kedua. Tajuk familiar betul ngan novel yang aku ngah bace. Tengok sinopsis cite ngan name watak memang same ngan dalam novel

Aku pun terus r tanye kakak aku "Yong, cite ni bukan cite yang dalam.." Belum habis tanye akak aku dah jawab "Betul r dik, ni cite dalam novel yong tu r.. memang ade drama die pun" <-- kakak aku pun panggil aku adik, ternyata aku muda ^__^ Kalau sape notice, cite tu lakonan pierre andre ngan ayu raudhah. Aku nak tengok tapi time tu novel tu pun aku tak habis bace lagi. Kalau tengok dah tak surprise. So sekarang dah habis bace, minta pihak astro wat ulangan siaran =P

Sedikit jalan cite untuk novel yang aku bace:

Syira bersetuju untuk berkahwin dengan pilihan keluarga die akhirnye telah selamat dinikahkan ngan imran, anak kepada kawan ayah die. Syira ingat kehidupan die pas kawin akan lebih bahagia tapi sebalik nye berlaku. Imran mengatakan die dah ade someone yang die cinta and tujuan die kawin just nak jage ati famili. So, imran dah bagitau kat syira yang pas 2 tahun, perkahwinan dorang mesti ditamatkan. Syira redha ngan syarat ditetapkan wat keputusan untuk..

Imran yang memang cintakan aniza sejak dulu lagi telah meminta aniza untuk bersabar sedikit mase lagi. Aniza yang dah penat menunggu akhirnye decide untuk break je ngan imran dan teruskan hidup. Puas imran memujuk tapi aniza nekad. Imran akhirnye pasrah namun pas bape ari aniza sendiri contact imran dan bagitau die cube lupekan imran tapi tetap tak boleh. Aniza akhirnye setuju untuk tunggu imran. Imran rase sangat hepi ngan keputusan yang dibuat aniza tapi akhirnye..

Razman, sepupu kepada imran telah mendapat kemalangan. Die kemudian nye telah dibawa ke hospital oleh sorang pompuan yang telah melanggarnye, sebagai tanda minta maaf. Razman yang terpikat ngan budi bahase pompuan tu telah jatuh ati. Namun disebabkan situasi tidak mengizinkan, die tak sempat berkenalan dengan pompuan tu. Suatu ari, dalam satu majlis razman secara tak sengaja telah terjumpe pompuan tu semula. Alangkah terkejut razman bile dapat tau..

Rizal yang sudah kematian isteri sangat gembira dengan kehadiran sorang jiran baru dekat sebelah rumah die. Tambah lak, anak jiran tersebut sangat rapat dengan rizal sehingga memanggil nye papa. Dalam diam2 rizal telah jatuh cinta dengan jiran sebelah rumah die tu. Die cube sembunyikan perasaan die tapi tak boleh. Last2 die decide untuk bagitau kat jiran die. Namun begitu, sebaik saje die bagitau feeling die, rizal kecewa bile jiran die mengatakan bahawa die..



Yang ni merupakan cover novel yang berkenaan

For sure, sape yang dah bace novel ni leh jawab statement tergantung kat atas tu kan? Aku tak tau novel ni femes ke tak, tapi kalau dah sampai jadi drama tv, femes r kot kan? Novel ni bagi aku menarik, jalan cite pun best cuma aku tak bape suke ngan watak heroin yang bagi aku lembut sangat. Aku lagi suka novel ngan watak heroin tak nak kalah. Baru ade fight! <-- memang jenis suka cari gaduh -_- Ape pun, nak bace novel yang agak santai.. leh try bace novel ni =)

25 comments:

missha said...

dua-dua dah bce n tengok.:)

.taknk la sambung..nnt biar org lain suprise..haha..

baca masa beberapa tahun yang lalu, so ingat gitu2 je...haha

saljihitam said...

777 itu angka banyak ongg lorh

Nyue said...

xbaca ag...peminat novel upe nye..

selamat menjalani ibadat puasa :)

Unknown said...

Eh eh... baru lepas tengok cite ni kat tv...bile ek? lupa plak..
lupa ingatan btol aku ni..banyak sangat memikir.:)

btw, cite dia best.

Unknown said...

ko tak payah rsau

flowers tak penting pon

okey what reader byk komen

meriah gitu

err asal sume tergantung grrr

wafiy suzly said...

<3 ayu raudhah. haha. aku tgk yg kat astro jer

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe...rietta pown xrmai follower...komen pown xbyk,...

Psss...dua dua pown xbaca dan xtgk...

NIZAM said...

saje je kan ko kasi suspen buat ayat tergantung gitu. :p

Unknown said...

pnah tgk novel ni, tapi beli blum lagi. laaa, rupa-rupanya bagus yerk citer dia.

Gdsbnga said...

aku baca komik je . kehkeh .

mirmashi94 said...

followers x penting. x semua follower yang betul2 follow. baik commentator.

kenapa ea time aku rajin nak bukak blog kau,asyik pasal novel je. fuhh. dah laa aku dah lama x baca novel. dah laa elaun x masuk2. sabar2 -.-

Liyaa Mf said...

Novel tu tak penah baca & tak penah jumpa. Title tu pun tak bape familiar both utk novel & drama. Tp bila kau mention pelakon hero heroin tu & based on summary perenggan pertama, aku rasa aku penah tgk cite tu tp tak tgk full je.

Tp secara rambangnya aku tau gak r cite tu mengisahkan apa. Based on jalan cite yg aku tau, aku agak novel dea mesti best gak kan? Err tp taktau gak kan. Aku kena baca dulu baru leh ckp. Takleh nak agak2 :D

adan said...

kaki novel..


bro memang pandai promote2 novel..pandai buat cerita tergantung.. gtao je la.. kenapa dgn jiran tu? dia ada penyakit berjangkit ke apa? kehkehkeh...

نورعيم said...

layan novel jgk eh? sama la kita. hikhik.

tak pernah kot baca novel ni. hee.

dulu suka baca novel alaf21 ni tp jalan cerita seakan akan sama je. dah tu beralih arah ke novel JS. hehe.

try la.

vendoline said...

rasanya penah bace citer ni..tp dah lama.igt2 lupa.he

kindergartenlibrary said...

wah , kay are pun layan novel ? terbaik !!!

Kira Sakura said...

aku rasa razman dgn rizal berebutkan syira.. ke tak? hahaha :p

aku pun tak suka jenis heroin yg nak berserah redha je tp xde usaha.. meluat aku #EhEmoLak hahahaha :p

Camy Alya said...

tapi akulagi suka baca novel yang watak hero dan heroin dia cam sengal-sengal dan menyakitkan hati. wahahahaha :D

fardhila fawwazy blogspot said...

ouh..xsuka baca novel..hoho

vendoline said...

hhehehe buat surat kat pihak astro ulang

Liyana Izzati said...

baguslah tu ramai gila orang komen blog lu bro. Follower tu nanti ramai lahh dia mmg pelan sikit. kalau komen ramai follower slow. haha. teori teori. susah peminat novel ni. errr.

Hansyirah Takezur said...

haha. kita senasib bro. aku dah 3 tahun berblog xnaik2 pon follower. 248 je. haha. tp aku xcari follower. asalkan ada yg sudi baca pon dah cukup gumbira.

err, so far, aku xbaca lg novel nie. dlu novel alaf 21, seminggu at least 3 aku dpt habiskan. sekarang, sebulan pon belum tentu. kui3. --"

❤Mrs. Myra❤ said...

ouhh..baru aku tau rupenye drama tiada yang kedua nie adaptasi dari novel rupenye..=.='

tapi drama tu hero dia piere andre..bagi la orang lain..T_____T

Unknown said...

alaaa..xde astro ar plak kat umah.so x leh ar tau jln cite ni.ishk

Shila said...

ko nk heroin sendiri, buat novel sndiri..!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates