Thursday, July 5, 2012

The Unforgettable Event..


The unforgettable event.. tajuk nak gempak -_- ape pun jom r kite selingan jap. Mesti readers2 blog ni dah tau yang semalam besday aku kan? So, kepada yang wish baik di nset, di fb dan gak di blog ni sendiri, time kasih aku ucapkan.. err.. adiah takde? =P So di kesempatan ini gak aku nak introduce sorang kenalan blogger yang sebok je nak lahir same tarikh ngan aku, tapi lagi awal (kire lagi tua r tu =P ape pun hepi besday to both of us! ^__^


Konon2 ninja r sangat.. (-_-") 

Kalau nak suruh aku cite pasal blogger kat atas ni lebih2 aku pun tak tau nak cite ape sangat. Baru dapat tau pasal blog tu pun dalam 3, 4 bulan lepas kot. So memang baru sangat r tu. Tapi blogger ni lebih suka cite pasal diri sendiri which means personal. Memang feveret bacaan aku tu ^__^ Kalau dalam fb lak, memang blogger ni leh di wat member chat merepek bagai sebab memang agak gile2 dan layan je sume bende =)

Ok, kite hentikan sesi selingan kat sini. Jom ke topik yang tajuk konon gempak tu. Bape ari lepas sedang aku bace "drama" kengkawan aku dalam fb tu, leh lak salah sorang member menyelitkan peristiwa yang pernah berlaku lame dulu. Kalau tak silap aku dah 2, 3 tahun lepas dah. Kebanyakan readers aku merupakan kenalan alam maya so aku memang yakin sangat mesti korang tak tau peristiwa ape yang aku maksudkan tu betul tak?

Peristiwa yang dimaksudkan oleh member aku tu merupakan peristiwa di mana aku dikatakan telah "hilang". Actually aku pun tak tau sesuai atau tak guna term "hilang" tu sebab aku tak rase pun aku hilang. Kalau hilang takde r aku kat sini sekarang kan? Ape yang berlaku sebenarnye ialah aku kuar dari umah sewa time petang dan tak balik umah langsung malam tu dan muncul semula pada petang keesokan hari nye. (Nasib tak sampai 24 jam lagi)

Entah r. Bagi aku standard je student macam aku tak balik umah sehari kan? Tapi maybe sebab aku tak pernah wat camtu, so bile peristiwa tu jadi.. sume pun consider yang aku hilang. Dari ape yang aku dengar, memang kecoh fb malam tu dengan cite "kehilangan" aku. Lebih kritikal lagi bile sorang member bagitau famili aku pasal tu cuma memang nasib aku muncul petang tu kalau tak, memang femes r dapat masuk tv kes student hilang -_-

Aku lak memang tak tau ape2 pasal tu. Aku rase bese je tapi bile aku balik petang tu memang sume orang kecoh betul. Series aku speechless mase tu. Ape yang terjadi sebenarnye? Tambah lak malam sebelum tu aku off nset aku (memang bijak -_-) Akhirnye pas aku jumpe sorang member aku baru r aku tau ape yang jadi. Memang aku tak expect pun "kehilangan" aku leh wat thing get worst sampai camtu. Err sorry famili and kengkawan

Macam2 teori member aku kuarkan yang jadi punca "kehilangan" aku tu. Teori yang paling femes ialah aku putus cinta. Apekah?? Aku single time tu cane leh putus lak? Lagi pun bende2 melibatkan love ni aku takde r down sangat pun. Buktinye? Let it be the secret r =) Pastu teori lain sebab aku tension sangat studi kat universiti tu. Lagi lawak aku dengar. Walaupun bukan tapi aku ia kan je r. Baru r hilang sesi pertanyaan member2 aku tu.

So ape yang berlaku actually? Ikutkan reason die memang tak logik je tapi memang aku time tu pun thinking memang tak rasional je, sekarang matured dah =P What happen is aku cuba solve problem member aku tapi ape yang jadi, aku terdrag sekali dalam problem tu. 2 orang member aku perang dingin, aku cube solve ngan bantuan sorang lagi member aku tapi last2 problem tak solve aku yang gaduh ngan member aku tu. Logik tak?

Memang bile aku pikir balik, "bijak" gak aku mase tu. Baru ade problem sikit lari. Tapi bende dah lepas so aku tak nak r cite detail sangat. Ape pun memang ade hikmah gak di sebalik "kehilangan" aku tu. Peristiwa tu wat aku realize yang aku ade kawan yang betul2 kawan. Ade yang tak tido malam tu sebab cari aku. Ade yang siap pos dalam fb pasal "kehilangan" aku. Siap letak gambar aku lagi dalam post tu <-- ni tak leh blah -_- Ape pun thanks.

Bagi aku sendiri, peristiwa tu pun telah banyak ubah aku. Lepas aku balik petang tu, aku dah tak peduli sangat pasal problem member2 aku even sampai sekarang. Memang aku ade gak dengar pasal problem2 yang member aku ade tapi aku dah tak minat nak amek tau sangat. Nak cite, sile kan cite.. tak nak aku pun tak minat nak tanye. Memang kedengaran selfish kat situ tapi macam london said, I already got my lesson. So pandai2 sendiri je ye =)

Peristiwa tu dah lame berlalu tapi aku yakin sume member2 aku yang tau pasal tu akan ingat sampai bile2.. dan peristiwa tu sampai sekarang jadi modal untuk dorang meng"hanjeng" aku. Memang damn! -_- Tapi the best part is sorang dari 2 orang member yang gaduh tu, tak pernah tau pun peristiwa tu ade related ngan die. Takpe, let it be secret. Ape pun, kepada korang.. jangan tiru perangai "bijak" blogger ini. Lari dari masalah, itu stupid! (-_-")

23 comments:

Unknown said...

Er.. Happy Belated Birthday bro! hahaha. lembap sket >__<

Admin said...

blog junior i tu,
heee sorry lambat;
HAPPY BELATED BIRTHDAY (:

Hansyirah Takezur said...

whaaat?
terharu ko post. muahaha.
but still. aku msih loya dgn keperasanan itu. hmmphh..
-___-"


perghhh... menghilang tu. nasib baik tak edar gambar ko dgn hotline number suruh cari.

patutnya ko ckp la ko menghilang sebab lawan musuh ko. ko kn masked rider. lol. :p

Kira Sakura said...

Oooo nie la cite yg ko penah mentioned kat aku kan.. aku dlu pun slalu lari dari masalah.. standard la tue budak x matang lagi.. hihihi

Izwa Kamaruddin said...

isk isk iskk..lain kali jgn buat lagi..

Nyue said...

jujur kot... Lari dari masalah, itu stupid! (-_-") ahhaha

Liyana Izzati said...

Hahha. Hilang sebab putus cinta tu paling tinggi kot. Takpe bro, aku paham perasaan kau. Tak nak mengaku pun takpe lah erk. Nak solve promblem orang last last dia sendiri termasuk dalam problem tu. Apakah nasib anda ini? Lain kali bab bab masalah let the lawyers handle them but with charge minumum 3K for each cases. Haha.

Jangan lah hilangkan diri lagi. Nanti aku suruh sahabat sahabat handai anda ikat anda di tiang lampu depan rumah baru tahu. Hahaa. K bye. Aku ada kelas ni tetiba online pg komeng blog ni. Ciskek!

Gdsbnga said...

lari dari masalah bukan penyelesaian , kalau akulah kan , makin aku lari , makin tk sedap hati , makin tak tenang . baik solvekan masalah tu dulu , barulah hidup aman damai . yosh !

wafiy suzly said...

ko dah terjebak dalam masalah orang. haha. based on ape yg aku belajar, la kan, ko dgr masalah tu boleh tp jgn tolong atau bagi die jalan penyelesaian, nanti bile jalan penyelesaian yang ko bagi tu tak berkesan, kelak die akan menyusahkan ko dan akan salahkan ko, walaupun mulenye ko cume nak tolong. sekian dari seorang bekas pembimbing rakan sebaya

Anonymous said...

haha lawak lah kau, bagitahu la kawan kau lain kali kalau agak2 tk balik rumah

aizamia3 said...

walaupun telah menimbulkan keributan sepanjang 'kehilangan' tu tapi sekurang-kurangnya boleh jadikan teladan.. nak keluar ke mana-mana sekurang-kurangnya ada sorang yang tau.. takdelah sampai kecoh lagi.. ;)

HeNRieTTa JoSe said...

hlg time bajar mmg biasa...tapi biasanya housemate ke roomate kew, tahu akan "kehilangan" hehehe.....

vendoline said...

femes la lepas tu.kalau jumpe .haha mcm mana org len pikir hilang pelik2

aku HaniAsyira said...

happy belated birthday bro.. aku mcm ingat birthday ko tp yelah aku tak online kan..(^.^)

zaman tak waras memang mcm tu.. ko melepak mana mlm tuh??

kindergartenlibrary said...

eceh , tiba-tiba terasa entry ni ikhlas ! hahaha

missha said...

memng dah selalu belaku, if nk tlong member berbaik, tak pasal kita pun didragkan sama..hue..

:)

fardhila fawwazy blogspot said...

hepi belated birthday:) wah! xsangka lak jd kes bsar cmtu..siap ltak gmbr kt fb..huhu

nik farina aishah.... :) said...

kadang kadang kalau benda tu berlaku baru kita tahu siapa kawan kita . :) , tp kenapa laa tk bgtahu tak balik rumah -.- ..


. eh lupa, happy belated birhday kr , kita lhir bulan yg sama :D

❤Mrs. Myra❤ said...

hati hati if kite nak tolong kawan solvekan problem beliau..
jangan sampai kite ter'drag' sekali...

Liyaa Mf said...

Konon2 kau ni cam org penting r ni? Cehh! :P

Err aku ada terbaca kut entry kau psl kau hilang ni dulu2. Tp rasanya kau tak penah cite bnd ni ngan detail kan? Dis tyme agak detail r kau cite peristiwa hilang ni. Tp aku rasa aku still tak paham apa yg berlaku. Ahaha!

Memula yg aku paham kau terdrag ngan poblem membe kau masa nak tolong solve poblem dorang. Tp tetiba kau kata kau lari dari masalah. Err maaf kurang jelas di situ :P

Takpe r. Pasni, kau jgn r hilang lagi okeyy! <-- Harap terharu :P

Unknown said...

ni menunjukkan,,ramai yg prihatin dan syg ngan kr..ehehe..kiranya time study dulu budak baik2 la ni kan..tu yg ramai syg..ehehe

Noor Fatin said...

happy birthday!!! mggu depan bsday aku pulakk! ;D

saljihitam said...

ohhhhhhh.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates