Thursday, July 26, 2012

Twenty.. 4787 + I Wonder..


Twenty.. 4787 + I wonder.. Assalamualaikum, tak jawab dosa.. kalau jawab sayang <-- ni sape yang ajar teori ni? -_- Entri semalam, main topic die lain tapi sume readers lebih tertarik tentang persoalan 8 dengan 20 tu. Ok takpe, ikut suka masing2 ye. Aku nak berdetail tapi tak reti, tak pasti. Nasib baik blogger macho, kacak lagi hot stuff en. wafiy suzly (siap ade stalker =P baik ati memberikan link2 yang leh dijadikan panduan. So, kepada sesape nak tau lebih detail pasal terawih ngan witir leh klik kat --> SINI dengan kat --> SINI 

Mengenai note aku yang kat bawah tu, just 20 more to go.. ape bende sebenarnye tu? Sebenarnye takde ape2 sangat pun. Cuma aku rase macam dah lame aku tak introduce kenalan blogger secara random so tibe2 rase nak wat camtu lak. Bese nye kebanyakan blogger akan introduce follower dorang betul? And bese nye number yang jadi pilihan dorang ialah follower dorang yang number 100, 200, 300 and so on. Tapi saje nak tukar, aku introduce kenalan blogger yang juga merupakan commentator entri ke 4787.

So, kenape kne 4787? Soalan mudah je tu. Sebab aku lahir hari 4, bulan 7 tahun 87 so aku decide untuk amek 4787 as aku nye random number. So, ape yang aku maksud kan ngan just 20 more to go.. semalam, means just 20 lagi komen dari readers blog aku dan aku akan jumpe tukang komen ke 4787 =) Guess what? What a good timing there. Blogger ni lame gile senyap. Bizi ngan studi mungkin, ade dekat sebulan lebih kot. Tibe2 muncul dan menjadi tukang komen ke 4787. Tanpa buang mase, jom kite kenal2 ngan blogger tersebut =)


Begitulah najwa nano.. nano nano oppss silap lirik =P

Kepada mereka yang baru first time tengok header kat atas tu, owner header tu kalau dalam blog die guna name najwa nano. Name betul, aku tak pasti r. Korang kne tanye sendiri. Blogger ni merupakan sorang blogger yang lebih tua dari aku, sudah berkahwin dan ade 2 orang anak. Tapi.. sume info tu aku tipu je =P <-- bulan pose pun nak menipu -_- Blogger ni still single je rase nye.. so kepada blogger lelaki leh r cube2 hantar ros ke, hadiah ke mane tau kan ade rezeki. dapat aku merase nasi minyak free ^__^

Entri2 yang ade dalam blog kat atas tu memang tak tetap language yang di guna kan. Kadang2 dalam bahase  melayu, kadang2 dalam bahase london tapi mostly dalam malay kot (ke aku silap?) Kebanyakan entri dalam blog kat atas tu memang personal life owner blog tu sendiri. Aku suka bace entri2 dalam blog tu sebab kebanyakan entri mencitekan perubahan dalam diri die perlahan lahan menjadi lebih baik and bagi aku bagus r kan. Bukan senang tu. So, jemput r terjah ke blog die yang dah ade jaring labah2 tu =P

Selingan hari ini, kite ke cite yang lebih serius dan wat aku hairan..

Semalam, tazkirah disampaikan bertajuk ramadhan bulan jihad. Memang bersemangat ustaz tu sampaikan tazkirah die. So, aku stay r dengar. Sekali ustaz tu bukak satu cite dan aku macam terkejut dengar cite tu. Kata ustaz tu, sekarang ni dekat myanmar umat Islam sedang ditindas dengan teruk sekali. Dalam mase 6 minggu, 52 000 umat Islam telah mati di sembelih orang2 kafir. Perempuan dan kanak2 berumur 6 tahun kebanyakan nye telah dirogol hingga mati. Lebih teruk lagi bile orang2 kafir telah mengarahkan pekedai2 dekat sane supaya tak menjual ape2 makanan kepada orang Islam. Aku dengar dan aku rase terkejut tapi lebih rase hairan. Aku tak pernah dengar pasal ni dekat mane2 berita tv rase nye. Aku yang ketinggalan atau memang tv tak pernah siarkan? Aku cuba gak search2 pasal isu tu kat google tapi memang leh dikire ngan jari info2 yang aku dapat. So, memang kebanyakan orang tak tau ke? Syarikat2 penyiaran takde buat liputan ke pasal isu ni sebab first time aku tau pasal isu ni pun, sebab aku dengar ustaz tu cite semalam. So, sebenarnye ade ke tak isu ni kuar dalam berita tv? Ke memang takde? Hmm.. Ape pun same2 r kite berdoa agar umat Islam kat sane akan diselamatkan dari kekejaman si kafir laknatullah.. amin..

19 comments:

dear anies said...

yap mmg betul.kelmarin pihak opis sy ada lancarkan tabung derma utk masyaraka kt myanmar sn... x sangka, media selama ni membutakan kite dgn cerita aung san syu kyi

NIZAM said...

semalam dlm metro ada liputan. aku pun baru tau. terkejut gak la. ingtkn kat syria je tgh krisis. kata reporter tu, kawasan tu tak selamat nk masuk. so, mmg takle nak buat liputan la. lagipun myanmar pun cuba hide isu ni.

fardhila fawwazy blogspot said...

4787.. comel plk sbut no ni..hihi...kite prnh dgr kes myanmar ni..tp sdkit je info kt fb...kt brita xde plk...ksian diorg..dh mcm kes kt syria dh diorg kna bunuh rmai2... jom doakan diorg

Kira Sakura said...

Ya Allah terkejutnya aku dengar.. kejam sgt dah macam zaman firaun tue je dah.. semoga diorang semua selamat hendakNya, semoga si kafir tue dapat bencana dengan izinNya Amin...

HeNRieTTa JoSe said...

masa mula baca tajuk...mmg heran 4787...ooo komen ke 4787...hehehe...

missha said...

plik juga smalam ade note 20 more to go...hehe

ada dengar jugak pasal myanmar ni,yup, Sama-sama kita doakan :)

Unknown said...

kat opis kak is pun ada lancar derma.. dan sumbangan pakaian... apapun, doakan mereka selamat di sana, dengan keberkatan ramadhan ni, moga aman semua hendaknya... huuu~

Liyana Izzati said...

1987? Laa dah tua rupanya kau. Tapi perangai mcm budak budak. Apa apa style tak nak kalaah. hahaha. Insaf insaf laa bro. Haha.

Unknown said...

kanak2 seawal 6 thn dirogol sampai mati? kejam gle..ishk..sama2 doakan semoga penderitaan mereka akan segera berakhir

rasanya xde isu di kat tv..pandai pihak media sana sorok..

aizamia3 said...

baru hari ni dapat terjah kat sini. :(

psstt: akak pun baru tau ni.. nampak sangat teramat sibuknya..

vendoline said...

perghh byk giler tukang komen.best2

Hansyirah Takezur said...

ek eh ingat kan download masked rider. haha.

ohhk. aku pon xtaw isu tu. betapa ignorantnya aku selama nie. umat Islam Myanmar tu kena tindas ala2 umat Islam Palestin. insyaAllah sama2 lah kita bdoa & derma utk mereka.

wafiy suzly said...

tau sket2 jer pasal myanmar, sebab media tak dpt buat liputan kot. dgrnye teruk..

sekenli, apsal ko puji aku lelebih ni haaa? :D ala pasal witir n solat terawih tu org kate.. sharing is caring kan, so no hal lah, haha

Zubaidah said...

suke dgr citer sal org yg slow2 berubah nie. nanti ak terjah. serious ke tazkirah tu??? bahaya tol, bdk2 umor 6 tahun yg x bersalah pown dorg buat cmtu. cm setan perangai! sama2 kita doa dorg dpt balasan kat dunia n akhirat

CikTeddyCorner said...

comel la header die..huhu

eh2 cik pon x prnh dgr brite tu..lg2 ade kt u skrg..lg la jarang tngok tv -,-

Unknown said...

ooo die ni

kenal je

erk pengomen y ni xnk ke?

dan2

adan said...

bro..dalam facebook ada banyak page yg menyampaikan cerita pasal isu semasa ni.. rohingya tu seagama dengan kita dan sekarang mereka memerlukan bantuan umat islam.. sedih beb..! T.T budak kecik disembelih..wanita dirogol... hanya doa dikirim pada umat islam di sana. InsyaAllah pada bulan Ramadhan ini,bulan berkat ni..semoga ada sinar baru untuk mereka.. mereka yang memerangi umat islam di sana adalah orang buddha..laknat mereka..! untuk pengetahuan bro..apa yg aku tau mujahid thaliban pakistan memberi amaran akan menyerang burma..sama2 la kita doakan saudara seislam kita disana tabah.. apa yg menyakitkan bila negara bangladesh menghalau pelarian2 rohingya yang melarikan diri dari bruma ini untuk kembali semula ke burma..bukankah mereka sepatutnya melindungi saudara seislam mereka.. heh..

Liyaa Mf said...

Weyy! Aku lama tak on9 ni. Agak bz. Nanti aku komen entry2 kau ey? Sedih :'(

Liyaa Mf said...

Rezeki Najwa Nano tetiba muncul pada waktu yg tepat. Hehe. Blog dea comel & entry pun menarek. Aku baru je gi tengok. Tp nak follow de poblem lak. Next tyme maybe.

Psl selingan tu aku pun tak penah denga. Apsal lately dlm entry kau aku asik komen tak penah denga je? Kurang pengetahuan am aku ni rupanya. Btw, sedih baca penindasan sedara semuslim kita kan? Insyaallah aku akan doalan hari2. Thanks 4 the info!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates