Monday, July 9, 2012

Weird??


Weird?? Antara satu feedback yang aku rase agak lain dari yang lain melalui entri aku ari jumaat lepas. Ade blogger yang rase agak pelik bile aku taip entri yang agak serius ari tu. Bukan r blogger tu komen direct cuma dari ayat yang digunakan memang menunjukkan blogger tu agak hairan. Tapi normal kot. Sebab aku jarang nak taip entri yang serius macam tu so memang weird pun. =)

Tapi, kalau nak ikutkan sebenarnye aku memang pernah taip entri2 yang berunsur serius ni. Bukan 1, 2 tapi dah berbelas rase nye. Sume nye aku compile dalam label "thinking" So, kepada yang berminat leh r bace entri2 aku dalam label thinking tu. Entri tu aku taip mase aku mula2 open blog kat umum so memang tak ramai yang bace <-- ini dinamekan sambil cite, promote entri lame =P

Aku kelaskan entri2 macam tu dalam label "thinking" sebab entri2 tu memang memerlukan aku berfikir betul2 sebelum taip. Dengan kata lain, kebanyakan entri tu aku dapat taip pas aku membace dan membace anything yang related to that. Antara entri yang pernah aku taip dalam label tu menceritakan mengenai masjidil aqsa yang menjadi rebutan zionis. Tapi nape dorang nak sangat masjid tu?

Aku taknak r cite pasal tu cuma aku terkejut ngan cara dorang mengaburi mata kita dalam hal ni. Jom follow aku wat satu test simple nak? Korang masuk laman web google or yahoo, klik kat image dan taip "masjidil aqsa" dan tekan enter. Ape yang korang akan nampak? Aku wat camtu dan aku nampak gambar 2 binaan macam masjid, satu kubah kaler grey, satu lagi kubah kaler gold.

Tapi kalau korang notice betul2, gambar binaan ngan kubah kaler gold tu adalah lebih banyak. Kat situ r die nye interesting part. Aku bace dan bace dan aku dapati binaan yang ade kubah kaler gold tu bukan masjidil aqsa tapi nape gambar binaan tu yang lagi banyak bile search "masjidil aqsa" ? Ini r yang macam statement bro adan  pernah kuar kan tu, nampak tak permainan die kat situ?

Aku tak nak r sentuh detail pasal tu sebab aku pernah cite pasal masjidil aqsa tu dalam salah satu entri berlabel "thinking" aku. So, sape nak tau leh r cari cuma entri tu aku taip dalam bahase london ladi. Maka nye, takde paksaan kat situ. Ape yang aku nak jelaskan kat sini aku sebenarnye memang berminat untuk share ngan readers aku fakta2 yang leh wat kite same2 berfikir.

Cuma sebab sekarang ni aku dah kurang membace that kind of thing (ngaku ni) sebab tu aku beralih ke entri2 yang lebih santai. Tapi ape pun, jangan r pelik sangat kalau aku kuar entri yang agak serius kot macam sebelum ni. Sebabnye aku memang berminat untuk share something di luar kotak fikiran aku cuma aku lack of that kind of knowledge recently. Thats all. Till then.Salam =)

21 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

hmmm...camne yea...rietta suka entry santai....tapi yang berinfomasi pown rietta suka juga...

mirmashi94 said...

nanti tunggu aku rajin aku cari laa apa yang kau cakap. haha. masih mencari kerajinan dalam diri untuk berbloggging balik. wahahaha ;D.

yang pasal soalan kau. fuhh, terima kasih sebab perasan. kah3. kalau aku rajin,memang aku buat satu entry khas nak citer,leh promote kau kan? tapi hakikatnya, aku malas. haha.

sebab aku tahu aku malas nak update,aku takkan update dalam masa tue. dan aku tak nak orang bukak2 blog aku, then baca entry 'rezeki aku bla bla bla'. kenapa aku tak delete entry tue kalau aku tak nak orang baca? sebab aku bukan tanak orang baca terus, cane ar nak cakap. aku aku aku ... nanti kalau aku rajin, aku explain laa. haha

aku rasa komen aku sangat sengal. kah3. dan aku ada feeling kau tak paham aku membebel apa kat sini. lol -.-

Shila said...

aku suka je baca entry serius2..

tp aku nk tulis, xde lah..sbb aku jenis mls nk buat org fikir..

kahkahkah..baik kan aku..?

Kira Sakura said...

aku pernah baca pasal tue kt fb.. hurm x salah pun apa yg ko tgh buat nie.. mcm hidup la.. ada masa kita seyes, ada masa kita main2.. sama gak dgn entry kan...

Unknown said...

kak is pun suka entri santai... kak is xbaca lagi entri yang dikatakan serius itu... hehe.. baru terjah hari ni... ohohohoiiii~ (^___^)

aku HaniAsyira said...

hidup mesti ada serius dan main-main kan.. apa-apa saja pun mesti ada dlm hidup bagi cukup rencah semua.. baru life jadi lagi best.. ye dakk??

wahh,, first time aku tulis komen tanpa ayat sengal..

..cik hana.. said...

entry serius ka santai ka kalau cara penyampaiannya mantap ia pasti boleh menarik minat orang lain untuk membacanya..

# gaya penulian kamu memang owsem bagi aku :)

Hansyirah Takezur said...

lol. macam aku je blogger yg kata ko pelik tu? haha. takdelah.. biasalah. ur 25. tak pelik pon sbnrnya. normal je kalo syabab yg berumur 25 thinking mcm tu. :)

wafiy suzly said...

aku suka yg santai dan jugak sesuatu yg aku tak sangka benda tu berlaku, haha

Unknown said...

Kalau da 'kamceng', entry apa2 pn saya baca.. mmg best sb ada pglman2 baru dan info2 baru yg kta bole dpt hasil prkongsian bloggers2 ni ^___^

vendoline said...

sah2 banyak berfikir...
masjidil al aqsa...mcm2 cerita sal masjid ni...
ape specialnye kubah tu

kindergartenlibrary said...

nelly pernah baca . . terfikir juga cm kay are fikir . ingat nelly sorg je fikir! hahaha

Noor Fatin said...

aku suka baca entry2 ko. santal dan cool! xbosan! ;)

Unknown said...

haa aku pun pelik kenapa. sebelum ni aku pernah terfikir jugak pasal tu. kenapa yang fake tu lagi banyak keluar.

adan said...

salam bro.. aku rasa bro pun nampak apa permainan dia kat situ kan?

camni la.. mengikut pa yang aku baca.. mereka saja memperlihatkan kubah gold tu..agar umat islam yg tidak mengenali mana satu masjid al-aqsa sebenar akan terpedaya.. walhal kubah gelap tu sebenarnya dalam keadaan genting..mereka sedang cuba untuk meruntuhkan masjid kaler gelap tu..wallahu'aklam..

nampak tak permainan dia kat situ?

Woofer Storm said...

takpe..tak kisah la santai ke serius bro,ada je yang nak baca blog bro ni..caiyok33

fardhila fawwazy blogspot said...

psal msjidil aqsa tu prnh baca..lubah gold tu klu xsilap yahudi mngkaburi mata umat islm n katakn tu msjidil aqsa..xingt dh cite tu.tp kwn kt jordan ni prnh prgi n ckp yg sblh msjid tu br msjid aqsa:)

fardhila fawwazy blogspot said...

*kubah

Liyaa Mf said...

Aku sama pendapat ngan jessforshort. Kalau dah kamceng, entry apa2 pun aku akan baca. Ahaha! Contohnya blog kau. Err aku taktau r nak ckp kamceng ke tak. Tp aku mmg takkan lepaskan peluang baca setiap entry yg kau update. Tak kira utk aku gelak2, utk aku berfikir, utk aku amek tau cite kau, utk aku bg pendapat, or even utk aku luangkan masa je pun.

Yg pasti, blog kau ni dah jadi 1 bahan bacaan wajib bg aku. Lgpun, cite2 kau bervariasi. Ahaha!

❤Mrs. Myra❤ said...

pasal masjidil aqsa tu..
aku rase curious di situ...
permainan yahudi kan...

aizamia3 said...

bila kita dah mula biasakan diri dengan sesebuah blog, tiap entry dia mesti nak terjah.. tak kisah santai ke idak.. ;)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates