Tuesday, July 17, 2012

Nine States..


Nine states.. Salam, ari ni kalau ade yang notice.. agak lambat aku update. Kalau ade yang notice r. Sume nye disebabkan semalam aku tak datang keje so pagi ni aku kne r rushing siapkan satu proposal nak kne submit ari khamis ni. Akhirnye, dengan pengalaman yang ade.. siap gak proposal aku. Tinggal suruh bos cek ngan wat correction pastu. Tapi sebab bos aku pun dengar cite nye pergi out station, so memang esok r baru die cek (tau sangat dah) Ape pun keje dah setel so leh r rest jap. Taip blog kire rest ke?

Last aku update ari tu tak silap ari khamis so kire nye ade r dalam 4, 5 ari kan? Lame gak tu.. (suruh orang update tapi sendiri malas.. cane?? -_-) Bile lame tak update, minda pun sedikit jammed so ari ni aku cite je r bende yang paling senang nak cite. Ape yang aku wat minggu lepas. Senang kan? ^^ So, pagi jumaat lepas aku dan famili telah bergerak ke 9 states atau lebih dikenali ngan negeri 9. Kalau tak silap, ni kire kali kedua or ketiga kot aku jejak negeri 9. Memang jarang datang sane. Kesian kat aku kan kan? T_T

Hentian 1 : RnR Dengkil

Malam tu mak cakap nak gerak pagi2. Pukul 7 lebih. Tapi as usual, tak mungkin terjadi. Pukul 10 lebih baru gerak. Jauh gile drag.. -_- Pendekkan cite, pas 1 jam lebih drive, aku ngan famili pun sampai ke RnR Dengkil. So, kat sini.. ape yang kitorang wat ialah makan. Memang ok r makanan kat sini, takde r mahal sangat. Bese2 je. Siap ade kedai baju ngan aksesori lagi. Ade gak niat nak beli satu keychain lawa gile, tapi duit dalam tangan.. <-- sambung sendiri. Nak kuar duit, ATM berdekatan pun takde =(

Hentian 2 : Nilai 3

So, memang tak dapat aku nak beli. Pastu mak aku stop lak kat nilai 3. Tujuan nye nak beli barang2 untuk esok. Kalau kire, tu baru second time aku jejak nilai 3 <-- Yang ni tak yah kesian pun takpe.. =P Memang bese kalau famili tido umah pakcik kat bangi tu, mesti pergi nilai 3 esok nye. Tapi as usual gak aku memang awal2 cakap taknak ikut. Sebabnye bagi aku nilai 3 macam takde ape2 sangat. Yang ade, karpet, bunga, dekorasi, barang hantaran. Tak masuk ngan jiwa aku langsung -__- Kot ade cd kamen rider tu best r gak..

Hentian 3 :  Hutan Lipur Ulu Bendul

First time dalam sejarah hidup aku sampai kat hutan lipur ulu bendul. First impression aku... waaahhh (0.0) Memang cantik tempat tu rupenye. Sebelum ni aku wat tak reti je sebab name pun lame. Tapi bile aku tengok depan mata, tempat tu memang cantik! Siap ade tapak khemah, taman ular dan paling penting tempat mandi! Kagum aku ngan teknologi dorang convert air sungai tu jadi kolam mandi. Tak pernah tengok. Tapi sebab kitorang stop kejap je aktiviti mandi tak dapat dijalankan. Next time kne mandi!

Hentian 4 : Umah Abang Ipar

Tepat pukul 6 lebih camtu kot kalau tak silap aku, sampai gak kitorang kat tempat yang dituju (alhamdulillah) Sekali lagi first time aku jejak kaki kat sane sebab time kakak aku kawin umah belah laki, aku tak dapat nak pergi. Tujuan kitorang ke sane sebab nye keluarga abang ipar aku ade wat majlis cukur jambul untuk anak die. Tapi aku tak dapat nak story ape2 pasal tu sebabnye ikut plan, majlis tu wat pas marhaban tapi last2 disekalikan. Kitorang dok kat rest house tak tau pape. So mase kitorang pergi umah tu, majlis tu dah selesai. Err.. 

So camtu r sedikit sebanyak ape yang berlaku kat aku ngan famili aku dalam minggu lepas. Ade lagi r tempat2 lain kitorang pergi pastu macam kiara square (kagum aku tempat tu ade mall, kampung aku bile lagi?) pastu restoran kolam renang? Tapi sebab aku rase dah panjang sangat menaip pastu mendatar gile entri ni (sebab minda aku masih jammed) aku pun decide untuk stop je cite pergi nine states tu kat sini. Tujuan utama nak bagitau aku tak update ade sebab die. Boleh? Tak boleh pun kire boleh je ye =P

Selingan : Sebab aku geram aku letak pic bawah ni:


"Budak" dimaksudkan ialah mak aku. Harap maklum

Bende ni aku dapat tau dari adik aku. Aku ingatkan pas dah "berjaya" jadikan netbook tu rete sendirian berhad die, puas ati dah. Rupe nye tak gak. Sape yang budak, tak matang sekarang tak tau r. Cite nye mesej ni die nak send kat member mak aku tapi TUHAN nak tunjuk agaknye, time die send tu.. mak aku tengah guna nset kawan mak aku or something like that.. so memang mak aku dapat bace r ape yang die send tu. Nasib r mak aku matang tak maki die balik. Kalau aku.. tak tau r. Dah dapat netbook tu sudah r, rase kehilangan ke? Lonely? Pergi r kawan ngan netbook tu, ajak main masak2, main kejar2, main polis sentri. Sendiri yang sentap kata orang lak. Series aku geram. Kepada budak2 yang masih sekolah. Jangan r tiru sifat cikgu ni. Aja budak jadi baik, tapi sendiri pun out. Tak pasal2 aku dapat note belah kiri free ari ni.. Ish ish ~T_T~

19 comments:

Liyana Izzati said...

Nak komen apa ni pun aku tak tahu. Tapi untunglah dapat jalan jalan ngan family. Yang part gambar bawah tu apa? Tak paham lahh aku. Serius. Apa kaitan ngan cerita kat atas pergi jalan jalan tu semua. Cerita sikit. Mohon penjelasan lebar.

dear anies said...

JJCM ka ni?

Unknown said...

I've been there! Haha. best pegi Nilai.. borong itu dan ini =P

Gdsbnga said...

makcik makcik pun macam tu jugak eh ? haihhh .

wafiy suzly said...

aku lgi tertarik dgn citer psl sms nih, huhu.

missha said...

dah merasa duduk nilai setahun :)

err..kisah netbook tu tak habes lagi? hm..sabar jelah =.= patutny, bila org dah kasi tu sudahla. err...

Kira Sakura said...

weyh nt ko cite pasal restoran kolam renang tue..

Allah tue adil.. biar dia sembang tel dgn net book die tue...

saljihitam said...

diew rasew diew kewl gilew sebab adew netbook tapy owang len takdew lettew

aizamia3 said...

akak ingatkan nak cite pasal 9 buah negeri.. rupanya negeri 9.. ;)

NIZAM said...

tu la heran gak. slalu naik je update ko kat aku punye blog kalo ari isnin. weekdays ko tak update kan. aku pasan. ada sekuel kisah netbook. mcm2 kan orang ni.

HeNRieTTa JoSe said...

hran jugak...bleh plak send sms cam tu....

Liyaa Mf said...

Owh. Bejalan2 rupanya. Haha. Aku suka Nilai 3 sbb byk kaen. Tp aku ada dlm 2x je kut pegi. Utk kaen, prefer Tangkak lagi :D

Gila r cekgu tu! Leh lak dea sms camtu kan? Tercalar r kredibiliti dea sbg sorg cekgu. Membe aku penah tersend sms pd org yg dea 'gosip', pdhal dea ngah 'gosip' org tu dlm sms tu, nak send pd membe sorg lg. Haha! Sengal gila membe aku tu. Kantoikan diri sendiri.

Sbb aku agak penat ni, aku agak lambat pikir psl note belah kiri. Dlm 5minit gak aku pikir. Tp now dah paham. Haha! Kesian kau.

Unknown said...

nilai 3? chii pun br 2 kali je g...mmg terlalu byk pilihan...susah gak nnt..tp kalo nk diiktkan..harga nya xde la murah mana..lebih kurang je

lorh..x setel lg makcik tu..aduhaii...pasal netbook je pun..sakai sungguh

fardhila fawwazy blogspot said...

nilai tu tmpt sy study dlu n lpas ni kna g nilai lg..huhu..mmg xde pe pun nilai..bnyk brong bju je..tp asyik bju je bosan jgk..hihi..

huh! xpadan ngn cikgu perangai cmtu..huhu

Unknown said...

oh dulu masa aku kat mtrik pilah tu ada la jugak sekali dua jejak kaki kat ulu bendul tu. seronok la jugak. hehe.

Zubaidah said...

ada ke tmmpt yg hanya ada sal kamen rider je???lo ada msti ko dah menetap kat situ je kan. untg la leh merasa p jlan2 ngan family, aku nie bila lagi la nk ada aktiviti cmtu

citer sal netbook tu ak x faham sbb blom bce entry ko yg bwh2, on the way, maaf atas kelewatan, segala kesulitan amat dikesali, harap maklum:P

Admin said...

kat ulu bendul tu sangat best bila dapat lepak ~~

vendoline said...

aik napa ade 4 ja.hehe dh mcm iter 7 perhentian

Noor Fatin said...

aku pn xpenah sampai nilai lagi. hahaha tapi best apa, ada bunga2 karpet. kekeke kamen rider mmg xda ar :P

kalau singgah kemaman, bagitau la. bleh jumpa ^^

yg last sekali tu mmg Allah nak tnjuk sgt ;)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates