Monday, July 30, 2012

Memory Of Fasting


Memory of fasting.. Salam kepada readers. Bile kire kire.. sabtu ke sabtu = 8, + ahad jadi 9 isnin.. ok kire dah 10 ari kite berpose. Kejap je kan rase. Tup tup je.. eh! 10 sudah. So, memandangkan ari ni aku pun tak tau nak cite pasal ape. Jom r sesame membace cite aku berpose dulu2. aku tak pakse cume suruh bace je. Tapi sebelum tu, sabtu lepas aku datang r ppum ngan niat nak ziarah member aku tu.. tapi tau2 je dah kuar hospital pun die. Sekarang just rehat kat umah je. Ape pun semoga ko cepat sembuh r kawan =)

Berbalik pada cite pose dulu2, aku memang agak kagum ngan cite certain2 blogger yang bagitau dorang dah blaja pose sejak umur 5 tahun lagi. Ade gak yang dah pose time umur dorang 4 tahun, 3 tahun, 2 tahun 1 tahun <-- ni tipu ni dan ade yang sejak azali lagi <-- ni confirm lagi tipu =P Memang awal2 blaja pose ni bagi sorang budak2 memang cukup penat. Tapi bile di fikirkan balik sekarang, pengalaman blaja pose sebenarnye satu pengalaman yang cukup indah dan tak dapat dilupekan betul tak korang sume? Cakap betul cepat!

Mase kecik2 dulu dalam 5, 6 tahun. aku tak tau pun ape itu pose. Name pun budak2, yang ade dalam pale otak ari raye, baju raye ngan duit raye je <-- yang ni paling best. So, memang liat aku nak blaja pose ni. Tambah lak bile dapat tau orang pose tak leh makan. Aku pikir.. kalau tak makan, mati r! Cane nak hidup? So, last2 famili aku pun bagitau aku bile dah besa tapi tak pose, orang tu tak boleh raye. Mase tu budak kecik, inosen lagi so kne tipu pun memang caye je. Last2 aku pun decide.. ok. tahun depan start pose

Aku start blaja pose mase darjah 1. Memang bangga betul time tu sebab still ade lagi member yang tak pose. Kira aku dah advance dari dorang r.. konon nye.. =P So, ade r certain member aku yang dengki tengok aku pose kot, ajak aku teman dorang makan. Time makan tu dorang suruh aku bukak mulut jap. Aku yang inosen time tu ikut je r arahan. Tau2 je makanan dah masuk dalam mulut aku. Aku marah dorang tapi makanan tu still aku telan. Pastu aku sambung pose lik sebab aku telah dipakse makan so aku tak salah dalam hal itu =P

Pernah sekali tu dalam ari yang keberape ntah pose, aku dah tahan sangat dah. Name pun budak2 tambah tengok member2 yang tak pose, mau nye tak terliur aku. Tapi sebab pose memang takde r belanja sekolah so nak2 kne tunggu balik umah gak. Sampai umah aku bagitau aku tak larat tapi mak aku cakap dah tak lame dah.. lagi 6 jam je.. <-- tak lame r sangat. So, last2 aku pun decide untuk minum je r air paip besi. Dah minum lepas tu aku wat2 r lupe yang aku pose <-- berkesan!  Tapi time buka still aku join sekaki ^^

Bile masuk darjah 2, mak aku cakap kalau pose sehari dapat singgit. So 30 ari = 30 ringgit. Zaman tu bagi budak2 macam aku 30 ringgit tu dah banyak sangat tu. So, memang aku pose niat kerana duit 30 ringgit je time tu -_- tapi last2 2 ari terakhir aku tak dapat pose sebab demam. Time raye aku tuntut r duit raya aku tu tapi tak dapat. Sebab nye kne pose penuh baru leh dapat. Aku pun tak ingat ade term macam tu mase perjanjian. Tapi time je r. Tahun depan nye aku berjaye pose penuh dan dapat merase 30 ringgit ^^

Lame2 bile dah besar dah makin matured <-- matured r sangat =P aku pun semakin adapt r ngan dunia pose ni so rase nye memang takde dah aku tinggal pose pastu, cume penerimaan tu je yang wallahualam. Ape pun bile terkenang balik zaman blaja pose dulu, memang aku senyum gak sorang2. Boleh tahan gak otak malas pose aku dulu kan? So, kepada budak2 (macam ade je budak yang bace blog ni kan -__-) cepat2 blaja pose sebab kalau tak pose tak leh raye! <-- Nampak tak kat situ? Turn aku lak tipu budak sekarang =P

As for selingan, aku nak update pasal entri yang --> SINI

Still ingat pasal entri aku mengenai cite great teacher onizuka aka GTO? Yang tak ingat or ingat2 lupe leh r klik link kat atas tu. Kepada fan2 GTO yang masih tak tau, sebenarnye GTO telah dibuat remake semula untuk tahun ni, tahun 2012 dan setakat ni dah sampai episod yang ke 4. Satu yang menarik nye, story line untuk GTO tahun 2012 ni memang tak same ngan GTO yang dilakonkan takashi sorimachi dulu. Dengan lain kata, even korang dah tengok cite GTO yang dulu tu.. memang tak rugi pun tengok GTO tahun 2012 ni sebab fungsi watak dan penceritaan dalam GTO tahun 2012 ni langsung tak same dengan sebelum ni. Aku ade notice certain blogger mintak aku bagi link untuk cite GTO yang dulu tu. Memang aku mintak maaf sebab untuk cite yang dulu tu.. aku takde link die sebab aku pun dapat dari kawan adik aku. So, kalau nak.. kne jumpe aku direct r =P Ape pun, untuk GTO tahun 2012 ni.. aku dah jumpe link untuk download drama ni. So kepada peminat GTO, korang leh r cepat2 klik link yang kat bawah ni untuk download GTO remake 2012 ni sebab tak tau bape lame link ni leh valid. Baru sampai episod 4 so still boleh lagi nak download sume kan? Lastly, kepada fan2 GTO selamat menonton GTO 2012 ni! Credit to kjdrama ^__^

Untuk download series, klik kat --> SINI

Untuk download subtitle, klik kat --> SINI

20 comments:

Unknown said...

Sonoknye. Nk donlod tp tenet slow. Aku akn berusaha utk dpt tgk

oh cite puase part makan pastu pose blik tu xboleh blah haha

missha said...

sabau je lah part minum air papi besi tuh..haha..

haha..betul3..seronok bila dpat kenakan budak2 "tak pose tak boleh raya". haha.. mentang2 zaman sendiri dah berlalu..hehe

vendoline said...

ugutan standard masa kecik2..tak pose takleh raya.haha aku pon pernah tertipu.ahahhaha

HeNRieTTa JoSe said...

sedar xsedar dah 10 hr...hmm...prepairation masih banyak yang belom siap nie...

PSSs...thanks bagi link...rajin nnti bleh lew rietta terjah sana...

Kira Sakura said...

bab minum air paip tue kebanyakkan bebudak memang cenggitu

Hansyirah Takezur said...

aku pon snggup minum air paip dulu. haha.

ceh, puasa balik lepas makan sebab xsengaja. alasan tak diterima. rejected! :p

ohh. GTO. nnt aku donlot. tengoknya entah tidak. aku kan suka buka arkib. woha!

Afraa Ain Ahdia said...

lepas minum air paip. kuar dari bilik air buat muke seposen balik <-- bercerita melalui pengalaman.. ;)

Gdsbnga said...

minum air paip . curi curi makan . semua tu aku dah penah buat . kahkah

Unknown said...

ragam zaman kecik.. macam2 hal kan.. pengalaman itulah memori terindah kita semua (^___^)

HeNRieTTa JoSe said...

pssss....gmbr xde sebab xsiap lg....kena tunggu pling kurang pown seminggu...bergantung pada cuaca...

mirmashi94 said...

aku salu curi2 makan masa kecik2 dulu.. pas tue buat2 puasa. x baik kan -.-. muahahaha ;D

aku HaniAsyira said...

apa ni darjah 2 baru pose penuh.. ish2..

ada remake GTO?? aiyok.. tenet aku bukan laju macam jet.. acano nak download.. ko bg aku jelah weyh..

Ain Norainsyah said...

ko pose tak hari ni?

❤Mrs. Myra❤ said...

lurus betol bile suh bukak mulut, bukak je..=p

pastu makanan tu telan jugak =p

dear anies said...

sy x igt bla kali pertama sy berpuasa..yg pasti, bla tgh ari sy da minum air hahahaa

Liyaa Mf said...

Aku ni bukan kategori budak yg bijak, so memori masa kanak2 tu mmg tak byk yg aku igt. So, aku tak igt bila aku start blaja puasa. Haha! Tp yg pasti aku tak blaja puasa start umur setahun :P

Kau konon2 je kan wat2 innocent masa membe suh bukak mulut kan? Pdhal kau mmg bersyukur sgt kan masa tu membe kau suap makanan kan? Jgn tipu! Haha.

Aku peminat GTO! So, thanks! :D Err Cekgu Onizuka still org yg sama tak?

wafiy suzly said...

dan2 je kawan suap makanan pastu ko telan, takleh blah sambung pose blik, hahahaha

NIZAM said...

aku harap aku kanak2 lagi sbb bole dpt duit raya lagi. ok la tu kan. hee.

aku pun suke GTO. series lama dulu aku layan la. yang skang tak lagi. yang remake tu. harap lagi bagus la.

Unknown said...

pengalaman puasa? ehehe..mmg sgt manis utk dikenang..slalu gak curi2 minum air paip..konon2 nak basuh muka..tp dlm diam..dok telan air secara sngaja :p tp tu waktu umo 8 thn ar

GTO? thanks utk pemberitahuan..leh la sedut gak :D

adan said...

bila baca entri kenangan puasa zaman kanak2 ni aku jadi teringin nak cerita zaman aku lak.. aku tak pernah lak dijanjikan dapat bonus jika puasa penuh..untung bro ni..heheheh

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates