Tuesday, July 10, 2012

Meaning Of Love..


Meaning of love.. Salam sume, kite bertemu lagi dalam segmen novel bersama abang kay ^__^ <-- aku sendiri rase nak muntah kot guna panggilan camtu. Tak sesuai! Ok r kembali kepada tujuan asal entri iaitu untuk mencitekan mengenai satu novel yang baru je aku habis bace semalam.. akhirnye (start bace minggu lepas -_-) Gile slow tak ingat nye bace.

Tajuk novel tu erti cinta. Seperti bese jangan ditanye dari alaf 21, karangkraf or lain2. Jangan ditanye sape penulisnye. Sebabnye aku memang tak pernah amek tau sume tu. Yang aku tau, kalau aku rase menarik, aku try bace 1, 2, 3, chapter. Kalau memang menarik teruskan. Kalau tak menarik jalan cite tu aku stop bace kat situ gak. As you can see, as simple as that..^^

Macam bese, yang suggest mesti r kakak aku. Mase aku tengok tajuk novel tu aku nye thinking ni mesti cite yang sweet. Mesti cite hero ego jumpe heroin tak nak kalah. Mesti cite hero ngan heroin kawin tapi malam pas kawin tu si hero bagitau si heroin die kawin sebab terpakse so lepas ni pandai2 r jage privasi masing2 tapi last2 jatuh cinta gak kat si heroin.. -_-

Dengan tajuk erti cinta, memang aku budget cite novel ni mesti lebih kurang macam tu gak. Tapi, bak kata pepatah gubahan aku sendiri, dont judge a novel from its title <-- style gile =P Kalau korang mencari satu novel yang hero heroin keje perang lame2 bahagia, ini bukan novelnye.Tapi kalau korang nak bace novel yang agak serius jalan cite, leh bace novel ni.

Macam bese, aku cite sikit sinopsis tak macam sinopsis

Cite dalam novel ni start dengan watak utama anis ngan maria yang dah tak tahan tinggal kat umah disediakan pihak kolej dorang sebabnye umah tu dalam bahase manje nye dah macam tin sardin. Tambah lak ngan hosmate yang memang tak sekepale dan takde rase segan silu (selambe derk je habiskan milo orang lain) Hal itu menyebabkan dorang decide untuk..

Joe yang baru sahaja pulih dari sakit terkejut bile melihat kekasihnye, zana seakan akan telah kembali setelah lame menghlangkan diri. Terus joe menghubungi kak salmah, kakak angkatnye untuk mencitekan mengenai kepulangan zana tapi bile dah call die decide untuk tak cite kan hal tu. Joe gak mintak mak die untuk keep satu rahsia yang tersimpan lame supaya..

Danny telah meminta bantuan anis untuk bertemu dengan hayati kerana katanya cuma anis sahaja yang boleh menyelamatkan hayati daripada zack. Anis yang memang sayang kan danny akhirnye bersetuju untuk berjumpa dengan hayati. Tapi, satu ari anis telah bertanye kepada danny kenapa die sendiri tak jumpe dengan hayati? Danny kata dia tak boleh sebab..

Akhirnye, joe dapat gak jumpe ngan danny dan danny telah mencitekan kebenaran tentang ape yang berlaku dulu. Joe akhirnye lega setelah dapat tau the truth. Joe kemudian mintak danny untuk lepaskan anis tapi danny enggan. Danny camne pun berjanji apabila tibe mase nye die akan lepas kan anis tapi wat mase sekarang tak leh sebab die perlukan anis untuk..


Cover sweet, tak semestinye cite pun sweet =)

Banyak tanda tanye aku letak kat situ kan? Memang saje aku wat camtu supaya korang akan rase suspen dan curious nak tau ape yang terjadi sebenarnye. So kepada mereka yang tertarik ngan sinopsis yang aku taip untuk novel erti cinta ni, leh r cari novel ni kat kedai2 buku yang berdekatan. Ape pun, bagi aku novel ni memang satu novel yang lain daripada yang lain.=)

17 comments:

Jari Jemari Si Gile said...

ok.. cite ni best..!

Kira Sakura said...

aku tak suka baca novel yg berat2 yg memerlukan kepala aku pun pening sama time membaca..

*namanye cerite pendek.. tue yg aku komen pendek gak tue.. hihihi :p

mirmashi94 said...

errr. aku tak paham sinopsis tue. haha.

p/s: elaun tak masuk lagi. mmg lam mimpi je nak beli novel bagai -.-. novel nie masuk lam list to buy dulu. btw,tq promote. haha.

dear anies said...

nmpk menarik.. tp lani mood membaca sy lbh kpd genre psikologi..

HeNRieTTa JoSe said...

leh thn png baca sinopsis....tp suka cover dia....sweet....alahai....need to finish a book....on da progress....

aku HaniAsyira said...

dah lama xbaca novel cinta ni.. tp daripada sipnosis ko bagi mmg suspen..

Nyue said...

Wahh xsangka suka baca novel cinta..ahahahahahah.....nyue dh lama xbc novel..

wafiy suzly said...

aku mampu bace sinopsis jer, haha. tak lengkap pun takpe la, nak bace novel tebal, memang kelaut la aku

Shila said...

aku tak suka novel watak byk2..

nnt aku pening..

kah3..

Lysa said...

taknak beli novel..nanti ketagih nak baca sampai habis huhuhuhu..but the cover cantik lah :)

Anonymous said...

aku pantang kalau nmpk benda color biru ni, hai mesti aku nak haha

Liyaa Mf said...

Tajuk dah okey. Penerangan kau psl novel ni dah agak wat aku tertarek. Sbb kau kata citenye agak luar biasa, len dr yg len. Bkn seperti biasanya cite sweet2, sebaleknya jalan citenye agak serius. Cite sweet2 mmg r aku suka baca, tp if dpt nak gak carik kelainan kan?

Cuma, sinopsis tu lgsung tak bg gambaran kat aku psl jalan citenye. Aku totally lost! Kau ni, nak promote ke taknak sebenanye? Ahaha!

Aku pun ngah gigih baca 1 novel ni "Sebenarnya, Saya Isteri Dia!" Ada 897pages, aku baru baca sampai pages 600. Bila nak abes ni? -__-

tomatokering said...

siyes umah kite banyak je noovel tapi tak terasa nak bace. pemalas ngak rasa. U_U

نورعيم said...

karya seni punya novel.

tp sy suggest awk baca jemariseni, JS punya novel. siyesli, lg best! :)

❤Mrs. Myra❤ said...

sekarang nie mood untuk layan novel da xmacam dulu...
dua novel baru beli bulan 4 ari tu tak sentuh2 lagi..aduh2..=.='


salute la kat ko, layan novel cintan2..:p

aizamia3 said...

sekarang akak dah jarang baca novel sejak dok ulit dak Nuha dengan lappy.. ;)

Unknown said...

x baik dera perasaan org yg tgh syok2 nak baca sinopsis... :p


aduhai..bila la ada kesempatan nak cari novel ni eh

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates