Tuesday, July 24, 2012

First Day Of Fasting


First day of fasting, aku jalan2 ngan objek merah beroda empat yang ntah bile nak ade name aku pun taktau atau lebih dikenali ngan kete aku ke satu tempat yang aku pun tak pasti. Dengan kate lain, aku just drive je kete tu ikut suka ati aku. Saje nak feel sorang. so aku drive je r sorang2. Tak bawak pun adik2 aku. Sampai satu tempat tu, aku stop kan kete dan aku tengok satu pemandangan yang indah. kat belah kanan aku. Mungkin air terjun kot. So, aku pun terus r kuar dari kete aku tu dan pergi tengok air terjun tu ngan lebih dekat lagi. Aku tak sedar, ade beberapa mata ngah tengok pergerakan aku. Tak lame pastu, dah puas tengok air terjun tu aku pun pergi balik kat kete aku. Terkejut gile aku bile tengok lampu belakang kete aku dah takde. Tinggal cover je. Aku blank jap. Tibe2.. aku sedar, rupe nye aku sedang bermimpi je tadi.


Bangun dari mimpi, famili aku ajak aku pergi satu tempat. Dorang suruh aku yang drive. So, ok je. Aku siap2 dan drive kete aku tu. Tempat yang famili aku nak pergi tu, aku tak bape familiar. Tapi nampak nye macam kawasan pedalaman. aku pun drive je r ikut direction yang famili aku bagi. Lame gak aku drive. Ade r dalam 2 jam kalau tak silap. Tak lame pastu famili aku cakap, dah sampai kat tempat yang dituju. Aku nampak kat depan aku banyak kete lain. So no choice. aku park je kat belakang kete2 tu. Aku tak tau famili aku watpe kat sane tapi aku follow je. Tak lame pastu, famili aku cakap urusan dorang dah selesai dan boleh balik. Kitorang pergi kat kete aku tapi.. takde. Kete aku takde kat situ. Kete2 lain sume ade except for kete aku. Kete aku mane? Aku rase bende last aku ingat aku jerit kuat2 ati, tau2 je.. aku mimpi lagi?

Bangun tido aku pandang luar dan.. alhamdulillah, kete aku still ade kat situ. =)

Pernah korang alami macam aku alami tu? Bagi aku, aku nama kan ia umpama mimpi dalam mimpi <-- ni bukan lagu damasutra ke? -_- Aku rase pernah gak alami sebelum ni.. cume tak bape ingat sangat. Kali ni je aku leh ingat jelas.. mungkin sebab melibatkan sesuatu yang aku beli sendiri kot. Tu sebab jelas sangat tu. Series aku takut gile tapi nasib baik mimpi je. Mungkin mimpi tu just satu peringatan supaya aku jage kete tu elok2, same macam yang mak aku selalu pesan.

Memang tiap kali mak aku tengok condition kete tu tiap kali aku balik kampung.. mak aku akan pesan dan suruh aku pergi cuci kete tu sebab kotor sangat. Memang betul pun kete tu belum pernah mandi sabun lagi -_- Bukan aku tak nak cuci tapi pernah sekali mase 1st time aku bawak balik, aku cuci2 guna air dan mak aku kuar statement terbaik "Mase kancil dulu takde pun wat camtu" erk! Sentap 2 saat. Cane tu? Tu macam ditelan batal pose, diluah pun still batal gak =P

Jage kne, tak jage pun kne so tiap kali balik kampung.. aku wat tak reti je ngan kete tu. Tapi mak jangan riso, kat shah alam saye jage elok2 kete tu ^__^ Balik pada mimpi tadi, kemungkinan lain aku mimpi camtu mungkin sebab aku tido balik pas subuh ari tu kot. Bese r time weekend memang camtu aku punye schedule. Pas subuh tido balik, paling awal kul 9 paling lewat kul 11 baru bangun -_- Dah macam rutin harian hidup. Alasan penat keje weekdays. <-- Leh time?

Tapi yang aku pelik, bile aku kat umah sewa.. takde lak nak wat camtu. Memang tak r sebab kat umah sewa, baju sume kne basuh sendiri. Kat kampung, adik2 ade tolong basuh kan <-- terbukti aku sorang abang yang "rajin" Ikutkan bulan2 lain aku tido gak pas subuh tapi takde mimpi camtu pun. Mimpi sume sweet2 je =P So, aku rase mungkin aku dapat nightmare yang camtu (nightmare ke?) sebab sekarang ni tengah bulan pose kot. Aku rase memang betul penaakulan aku tu. Setuju?

Bulan2 pose ni, kite di suruh untuk lebih cergas tapi yang aku wat, berkawan baik ngan tilam dan bantal. Free2 dapat nightmare. So, ari esok nye pas subuh aku pun tak tido dah dan memang betul, sume jadi macam sedia kala. Aku tak dapat nightmare lagi <-- dah tak tido memang r tak mimpi ye tak? =P Blog aku memang banyak merepek so aku pun tak tau motif entri ni. Aku just cuba ubah mood blog aku pada asal pas entri yang serius semalam. Soalan nye. Berjaye ke? Err..

Mase kat bazar jangan lah alpa, sikit selingan jangan dilupa

Pagi tadi online fb dan mendapati sorang kawan pompuan aku macam sakit je, based on komen2 yang die dapat melalui status die. Memang pernah dulu die cite pasal sakit die tapi bile die dah kawin, takde r aku nak tanye lagi kan? Tambah lak husband die pun member aku dan kitorang bertiga memang ade sikit relation yang agak complicated dulu. Tapi sume dah setel so aku tak nak r complicated kan balik hal yang lepas tu. Ape pun, bile aku kira, dah 3 orang kawan aku yang sakit bulan2 pose ni. Dugaan untuk dorang maybe. Ape pun semoga dorang sume akan tabah dan cepat sembuh. <-- aku nasihat orang memang pandai ^^

22 comments:

Izwa Kamaruddin said...

mimpi mainan tido..harap semua nyer okey.

dear anies said...

laaa mimpi ka?

Shila said...

aku paling tak suka bila nk kencing..dah siap2 kt toilet ni, sedar2 atas katil lg..

lg x best, bila mimpi dah solat semua..bukak2 mata, hari dah terang..

keh3..

relation agak complicated..?
teetttt...!

adeh..bulan2 pose pn aku nk buat mcm2 anggapan kan..

missha said...

rasanya macam pernah termimpi mimpi dalam mimpi..huhu

Hansyirah Takezur said...

kalau mimpi dalam mimpi yang best mau tanak bangun. nak hidup dalam mimpi je.

tp kalo yang nighmare tu mmg xmau tdo da la. -_-"

Unknown said...

mimpi dalam mimpi, macam pernah alami.. hmm... tak ingat pulak... duk ingat qeta sangat kot.. sampai terbawak2 dalam mimpi... (^___^)

Anonymous said...

KA pulak jarang mimpi waktu tidur, tp kalau mimpi kadang2 ianyer macam benar2 terjadilah selepas itu, mungkin kebetulan kot

NIZAM said...

aku rasa ko ingat kat keta sangat kot. tu smpi terbawak dlm mimpi. ha a la. kalo tdo pas subuh slalu mimpi pelik2 kan. tp aku buat jugak. nk2 bulan pose ni. pas sahur, subuh. perut kenyang. best la smbung tdo smbung kul 9. oh my bad. (-____-)

Unknown said...

tersinggah lagi di sini pada hari posa ke4ramadhan ni (^___^) hohho...

*sambil duk tengok jam dinding...

*ikan terubuk bakaq... hahai...

posa leklok tau.. hohoh

Kira Sakura said...

aku pun pernah mimpi cam tue... mmg berpeluh jadinya... huuuu

wafiy suzly said...

ko asik fikir dan ingat sal keter tu mesti la masuk dlm mimpi ko kut, haha

Unknown said...

sume nye mimpi belaka

#hurm nasihat sume pandai

ce buat tgk hehe

Unknown said...

oh, ye ke? baru2 ni pun lyla mmpi bruk.. smpai trbawak jdi mngigau.. semalam lyla mmpi, jari lyla dbedah.. pastu ada alat pmbdahan trtinggal dlm jari.. bila tgok apa yg ttinggal dlm jari lyla, matahari..

Unknown said...

oh, ye ke? baru2 ni pun lyla mmpi bruk.. smpai trbawak jdi mngigau.. psal tidu lepas subuh.. semalam lyla mmpi, jari lyla dbedah.. pastu ada alat pmbdahan trtinggal dlm jari.. bila tgok apa yg ttinggal dlm jari lyla, matahari..

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

aku pun pernah.. mimpi yang berbingkai-bingkai kalau tak silap yang orang selalu pnggil la.. nasib baik tak pernah mimpi yang seram2...

yep!! bulan puasa ni asyik nak tidur je, pantang baring terus je terlelap..

Unknown said...

mimpi tu tandanya suruh jaga leklok kete tu...ehehe...org kata..kalau kita ingt mimpi tu..insya Allah..sebaliknya yg berlaku..

Cendol said...

nightmare kaa??haha
belog ni bnyk selingannn
mmg dugaan kot kwn2 kamu tu . mcm2 sabO je la.ape nk dikatO

Unknown said...

Tidur tak basuh kaki? err. haha.. pa2 pun, selamat menjalani puasa dgn jayanya ^^

Gdsbnga said...

byk kali jugak dalam mimpi ade mimpi . teror tak ? kahkah .

adan said...

bro dah macam filem lak kan.. filem seram.. mimpi dalam mimpi.. aku tergelak baca entri ni part "blog aku memang banyak merepek so aku pun tak tau motif entri ni."

+______+

vendoline said...

buat trawih byk2 kalau niat nak menunjuk pon baik takyah..baik buat 8

Liyaa Mf said...

Kemaen kau lum hilang excited ngan objek merah tu, sampai terbawak dalam mimpi. Umpama mimpi dlm mimpi lak tu kan? Haha. Aku salu cuba tahan godaan untuk tak tidur semula after subuh, tp kalau schedule aku membenarkan, aku susah nak tahan godaan tu. Susah gila. Camne r rezeki nak masuk kan? -__-

Aku dah lama tak mimpi yg sweet2. Mimpi sume cam tak best & takde motif je. Huu. Kekawan saket ni salunye nak menginsafkan kita Syukur r kita maseh sehat walafiat kan? Aku pun salu sedih & takut bila dengar berita kekawan saket macam2 -__-

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates